سمعک با عمر طولانی رابطه دارد

خط سلامت: سمعک دستگاهی برای شنوایی بهتر افراد است.

 سمعک با عمر طولانی رابطه دارد

سمعک با طول عمر افراد مرتبط است.

به گزارش خط سلامت افراد با استفاده از سمعک طول عمر بهتری خواهند داشت.

سمعک و طول عمر

سمعک خطر مرگ زود رس را کاهش می دهد. تحقیقات جدید توضیح می‌دهد سمعک به کسانی که از آن استفاده می‌کنند کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند خطر مرگ زودرس در بین کاربران سمعک تقریباً 25 درصد کاهش یافته است.

در سطح جهان، کاهش شنوایی ده‌ها میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما تنها یک دهم از افراد نیازمند از سمعک استفاده می‌کنند . این جدیدترین مطالعه مزایای بالقوه استفاده از سمعک برای سلامتی را برجسته می کند.

این نتایج هیجان‌انگیز نشان می‌دهند سمعک نقش محافظتی در سلامت افراد داشته باشد و از مرگ زودهنگام جلوگیری می کند.

مطالعات قبلی موارد درمان نشده از دست دادن شنوایی را با طول عمر کوتاه تر، انزوای اجتماعی، افسردگی و زوال عقل مرتبط دانسته اند. با این حال، تحقیقاتی که به بررسی تأثیر استفاده از سمعک بر خطر مرگ و میر می پردازد، محدود بوده است. این مطالعه جامع ترین تحلیلی است که تاکنون در مورد این رابطه وجود دارد.

این مطالعه نشان داد کاهش خطر مرگ و میر در میان کاربران عادی بدون توجه به عواملی مانند میزان کم شنوایی، سن، قومیت، درآمد، تحصیلات و سابقه پزشکی ثابت بود.

سمعک و سلامت روان

سمعک با کاهش خطر افسردگی و زوال عقل ، طول عمر را افزایش می دهد ، زیرا شنوایی بهتر سلامت روان و شناخت را بهبود می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان