زنگ خطر آلزایمر برای بیماران قلبی به صدا در می آید

خط سلامت: آلزایمر بیماری مرتبط با اختلال عملکرد مغز است. عوامل زیادی در ابتلا به آلزایمر نقش دارد.

زنگ خطر آلزایمر برای بیماران قلبی به صدا در می آید

آلزایمر با بیماری های قلبی مرتبط است.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در سنین پایین با افزایش خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر مرتبط است.

آلزایمر و بیماری قلبی

آلزایمر با کاهش سریع عملکرد شناختی همراه است. بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، بزرگسالانی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند، به خصوص قبل از سن 45 سالگی در معرض خطر ابتلا به زوال عقل، بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی در آینده می باشند.

بیماری کرونری قلب قبلاً با خطر زوال عقل در افراد مسن مرتبط بوده است، با این حال، اعتقاد بر این است این اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است و بررسی می کند آیا سن شروع بیماری عروق کرونر قلب بر خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در آینده تأثیر بگذارد یا خیر.

در میان 432667 شرکت کننده در این مطالعه، 5876 مورد زوال عقل، 2540 مورد بیماری آلزایمر و 1220 مورد دمانس عروقی وجود داشت که به طور متوسط ​​طی 13 سال پیگیری رخ داده است. در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که بیماری عروق کرونر قلب نداشتند، شرکت‌کنندگان مبتلا به بیماری عروق کرونر در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به زوال عقل به هر دلیلی، بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی بودند.

یافته ها نشان دادند خطر ابتلا به زوال عقل به نسبت مستقیم با سن کمتر شروع بیماری عروق کرونر قلب (به ازای کاهش 10 ساله سن) افزایش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان