5 راه برای جلوگیری از چین و چروک هنگام خواب/ فرمول کاهش پیری پوست اعلام شد

خط سلامت: چین و چروک با نحوه خوابیدن افراد رابطه دارد.

5 راه برای جلوگیری از چین و چروک هنگام خواب/ فرمول کاهش پیری پوست اعلام شد

چین و چروک ها در کمین هستند حتی خود خواب هم می تواند به ایجاد چین و چروک  کمک کند.

به گزارش خط سلامت باور کنید یا نه، راه هایی برای کاهش علائم پیری مانند چین و چروک ، در طول شب وجود دارد. با این حال، خوابیدن در وضعیت نامناسب می تواند تلاش شما را برای جلوگیری از ایجاد خطوط روی صورت تان خنثی کند.

چین و چروک و خوابیدن

به گفته دکتر دبرا جلیمن-Debra Jelliman-، متخصص پوست ساکن نیویورک و نویسنده کتاب "قوانین پوست"، خوابیدن به گونه ای که صورت شما با روبالشی های نخی تماس پیدا کند، مانند پهلو یا شکم، می تواند منجر به ایجاد لکه های پوستی، خطوط خواب عمیق روی پیشانی و گونه ها شود.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک موقع خواب می شود؟

چین و چروک ناشی از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی است که باعث کاهش حجم پوست می شود. اعمال فشار مکرر (مانند خوابیدن با پهلوی صورت روی بالش) باعث تجزیه کلاژن می شود و در نهایت منجر به ایجاد خطوط قابل مشاهده می شود. 

چگونه می توانید یک شبه از چین و چروک جلوگیری کنید؟

ممکن است فکر کنید برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک هنگام خواب کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما چند راه وجود دارد که می توانید از چین و چروک های خواب جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید .

یک شب کامل استراحت کنید

محرومیت از خواب به معنای خوابیدن برای مدت زمان کوتاه‌تر از زمان مورد نیاز است معمولاً برای بزرگسالان کمتر از هفت ساعت است. 

وقتی افراد کم خوابی را تجربه می کنند ، در ظاهرشان نمایان می شود. برخی از نشانه ها عبارتند از: 

پلک های آویزان

حلقه های تیره زیر چشم

چشم های متورم با خطوط ریز در اطراف

بنابراین مقدار مناسب خواب ضروری است. دکتر جلیمان می گوید: برای جوانسازی پوست، مهم است که هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید.

به پشت بخوابید

خوابیدن روی شکم یا یکی از پهلوها به معنای فشار مداوم روی صورت است. با گذشت زمان، این عمل می تواند خطوط خواب ناخواسته ایجاد کند. دکتر جلیمان گفت می‌توانید این مشکل را با خوابیدن به پشت برطرف کنید  به این ترتیب، هیچ فشاری به صورت خود وارد نمی‌کنید.

با این حال، برای بسیاری از افراد، خوابیدن به پشت ناراحت کننده است. اما با استفاده از بالش می توانید به مرور زمان به پشت خوابیدن عادت کنید. برخی از روش‌هایی که می‌توانید امتحان کنید عبارتند از قرار دادن بالش زیر زانو یا پایین کمر و احاطه کردن خود با بالش در دو طرف بدن.

بالش‌ها نه تنها می‌توانند به شما کمک کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بلکه با سخت‌تر کردن حرکت به سمت خوابیدن به پهلو یا شکم، به بدن کمک می‌کنند تا به حالت خوابیدن به پشت عادت کند.

روبالشی خود را ارتقا دهید

دکتر جلیمان گفت: با روبالشی ابریشمی ، پوست روی بالش می لغزد. به عبارت دیگر، کشش کمتری وجود دارد و صورت مانند خراشیده نمی‌شود.

کرم ضد پیری را امتحان کنید

مشتقات ویتامین A به پوست می آموزد که با تحریک کلاژنی که از خطوط ریز جلوگیری می کند، دوباره جوان عمل کند. 

رتینول پوست شما را نسبت به آسیب های خورشید حساس تر می کند، بنابراین اگر می خواهید آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، زمان مناسب استفاده در طول شب است.

همچنین می توانید از کرم شب برای رفع چین و چروک استفاده کنید. کرم های شب، لوسیون های سنگین و فوق العاده مرطوب کننده ای هستند که نمی توانید در طول روز استفاده کنید زیرا پوست شما را چرب جلوه دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان