شیوه جدید درمان ام اس کشف شد/ دانشمندان روزنه امید را گشودند

خط سلامت: ام اس (MS) یا مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری غیرقابل پیش بینی است که سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و جریان اطلاعات بین مغز و بدن را مختل می کند و منجر به طیف گسترده ای از علائم می شود.

شیوه جدید درمان ام اس کشف شد/ دانشمندان روزنه امید را گشودند

ام اس (MS) بیماریی است که منجر به طیف گسترده ای از علائم از جمله بی حسی، گزگز، تغییرات خلقی، مشکلات حافظه، درد، خستگی، کوری و فلج می شود.

به گزارش خط سلامت ام اس (MS) را می توان از طریق درمان تزریق سلول های بنیادی کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

بیماری+ ام اس

ام اس (MS) و سلول های بنیادی

MS یک بیماری ناتوان کننده است که عملکرد مغز را مختل می کند. تیمی از محققان بین‌المللی یافته‌های خود را در مجله معتبر Cell Stem Cell منتشر کردند که نشان می‌دهد تزریق سلول‌های بنیادی می‌تواند از مغز در برابر این بیماری مزمن محافظت کند.

در کارآزمایی بالینی اولیه محققان سلول های بنیادی عصبی را به مغز 15 بیمار مبتلا به ام اس (MS) ثانویه که از دو بیمارستان در ایتالیا انتخاب شده بودند، تزریق کردند. همه شرکت‌کنندگان در شروع کارآزمایی سطوح بالایی از ناتوانی مانند نیاز به ویلچر داشتند، اما به طرز دلگرم‌کننده‌ای یک سال بعد تشدید بیماری ناتوان‌کننده را نشان ندادند. 

تیم تحقیقاتی همچنین دریافتند دوز بیشتری از سلول های بنیادی تزریق شده منجر به کاهش کمتری در حجم مغز در طول زمان می شود که نشان می دهد پیوند سلول های بنیادی التهاب را کاهش می دهد. در حالی که چند روش درمانی تایید شده برای کمک به بیماران در مدیریت این بیماری وجود دارد، هیچ درمان یا راه حلی برای جلوگیری از این بیماری وجود ندارد و کارشناسان را نسبت به این یافته ها بسیار خوش بین می کند.

انجمن ملی ام اس (MS) یا مولتیپل اسکلروزیس گزارش می دهد بیش از 2.8 میلیون نفر در سراسر جهان با ام اس زندگی می کنند و علت این بیماری هنوز مشخص نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان