چهار محافظ نامرئی زنان را همراه می کنند

خط سلامت:چرخه قاعدگی یکی از راهکار های مناسب برای زنان دراین دوره است تا بتوانند با استفاده از تمرینات و رژیم غذایی مناسب هورمون های خود را در طول چرخه قاعدگی در بهترین سطح نگه دارند.

چهار محافظ نامرئی زنان را همراه می کنند

چرخه قاعدگی به چهار مرحله تقسیم می شود: قاعدگی، فولیکولی، تخمک گذاری و لوتئال.

چرخه قاعدگی و هورمون 

زنان در هر مرحله از چرخه قاعدگی سطح هورمون های متفاوتی دارند. در چرخه قاعدگی همانطور که بدن زنان از مراحل مختلف عبور می کند، ممکن است زنان اثرات متفاوتی مانند هوس غذا، نوسان سطح انرژی، گرفتگی عضلات و درد لگن را تجربه کنند. زنان می توانند احساس بهتر یا بدتری داشته باشند و حتی برخی در مراحل مختلف چرخه خود ناتوان هستند.

به گزارش خط سلامت به بررسی روش همگام سازی در چرخه قاعدگی در این مطلب پرداخته شده است.

روش همگام سازی چرخه قاعدگی

 مفهوم همگام سازی چرخه قاعدگی ، زنان را راهنمایی می کند تا تمرینات و رژیم های غذایی خود را طوری تنظیم کنند که هورمون های خود را متعادل کنند تا حداکثر عملکرد را فراهم کنند.

محققان استفاده زنان از چربی در مقابل کربوهیدرات ها، پتانسیل رشد عضلانی یا عملکرد رگ های خونی را در طول مراحل چرخه  قاعدگی بررسی کردند و در نهایت تفاوت های اندکی پیدا کردند. روش همگام سازی زنان را راهنمایی می کند تا تمرینات و رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنند که هورمون های خود را متعادل کنند تا حداکثر عملکرد را داشته باشند. از جمله اینکه چه زمانی از روز باید تمرین کنند تا چه مدت و چند وقت یکبار ورزش کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان