این رژیم غذایی هم لاغری می دهد هم سلامت روانی/ آخرین یافته علمی دنیا

خط سلامت: غذا خوردن در یک بازه زمانی 10 ساعته با انرژی، خلق و خوی بالاتر و سطح گرسنگی کمتر مرتبط است.

این رژیم غذایی هم لاغری می دهد هم سلامت روانی/ آخرین یافته علمی دنیا

غذا خوردن در یک بازه زمانی یا محدود کردن مصرف غذا یک رژیم کاهش وزن محبوب است.

به گزارش خط سلامت غذا خوردن در یک بازه زمانی 10 ساعته به معنای محدود کردن برنامه غذایی روزانه خود به 10 ساعت و ناشتا بودن برای 14 ساعت باقی مانده است. به عنوان مثال اگر اولین لقمه خود را ساعت 9 صبح می خورید، باید آخرین لقمه خود را تا ساعت 19 بخورید.

دکتر سارا بری- Sarah Berry- استاد دانشگاه لندن گفت: این بزرگترین مطالعه کاملاً کنترل شده است که نشان می دهد غذا خوردن در یک بازه زمانی محدود می تواند سلامت را در یک محیط واقعی بهبود بخشد.

آنچه واقعاً هیجان‌انگیز است این است که یافته‌ها نشان می‌دهند برای دیدن نتایج مثبت لازم نیست خیلی محدودکننده باشید. غذا خوردن در یک بازه زمانی 10 ساعته غذا خوردن که برای اکثر مردم قابل کنترل بود و خلق و خوی، سطح انرژی و گرسنگی را بهبود بخشید.

ما برای اولین بار متوجه شدیم کسانی که غذا خوردن با زمان محدود را تمرین می‌کنند، اما ثابت قدم نیستند، مانند افرادی که هر روز به آنها اختصاص داده می‌شوند، اثرات مثبتی بر سلامتی ندارند.

دکتر کیت برمینگام- Keith Birmingham- استاد دانشگاه  لندن ، گفت: این مطالعه به شواهد رو به رشدی می افزاید که اهمیت نحوه غذا خوردن را نشان می دهد. تاثیر غذا بر سلامتی فقط چیزی نیست که می خورید، بلکه زمانی است که برای مصرف وعده های غذایی خود انتخاب می کنید، و غذا خوردن در یک بازه زمانی یک رفتار غذایی مهم است که می تواند برای سلامتی مفید باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان