آب آلبالو برای درمان بی خوابی معجزه می کند

خط سلامت: این درمان غیرمعمول در بررسی های آنلاین بسیار توصیه می شود، اما دارای پشتوانه علمی نیز می باشد. مطالعات نشان می دهد به بی خوابی کمک می کند، سطح ملاتونین را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد تا خواب آرام را تقویت کند.

آب آلبالو برای درمان بی خوابی معجزه می کند

برای کسانی که سعی کرده‌اند به  روال خواب بر گردند، از روغن منیزیم، اتاق خواب کاملا تاریک و حتی مصرف مکمل‌ها را امتحان کرده‌اند، اما هنوز نمی‌توانند بخوابند، این داروهای خواب غیرمعمول مفید است.

به گزارش خط سلامت هرکسی که مشکل خواب جدی یا طولانی مدت دارد، باید یک پزشک خوب یا پزشک متخصص خواب داشته باشد تا مطمئن شود مشکل عمیق تری وجود ندارد.

پاهای خود را بالا بگذارید

بسیاری از ما بیشتر روز را ایستاده ایم، راه می رویم، یا نشسته ایم . در نتیجه خون و مایع لنفاوی در پاها جمع می شوند. تورم پاها اغلب در دوران بارداری یا در صورت وجود یک بیماری زمینه ای قابل توجه است.

یک وارونگی می تواند به معکوس کردن آن کمک کند. برای بهره مندی از مزایای وارونگی لازم نیست استاد یوگا باشید .

درمان

راه حل ساده و رایگان این است که فقط پاهای خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه در شب بالا بیاورید. دو روشی که به نظر می رسد مؤثرتر باشد، دراز کشیدن روی زمین و قرار دادن پاها روی مبل یا صندلی با زاویه 90 درجه است. همچنین روی زمین یا تخت دراز بکشید و پاها را مستقیماً روی دیوار قرار دهید .

عسل و نمک

وقتی شب ها چیزی شیرین و شور می خورید بهتر می خوابید زیرا به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

طبق مطالعه‌ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شد، نمک می‌تواند به کاهش سطح کورتیزول و متعادل کردن سطح قند خون کمک کند، چیزی که در شب برای خواب آرام می‌خواهید. قندهای طبیعی می توانند با افزایش اندکی انسولین، که به کاهش کورتیزول کمک می کند، مفید باشد. این یکی از دلایلی است که پزشکان مصرف کربوهیدرات ها را در شب توصیه می کنند، تا هورمون ها را متعادل کنند. کربوهیدرات ها از هر نوعی به عبور تریپتوفان از سد خونی مغزی و بهبود تولید ملاتونین کمک می کنند.

درمان

مقدار کمی (1/2 قاشق چایخوری) شکر طبیعی (عسل، شربت افرا، شیر نارگیل و غیره) را با نمک طبیعی ترکیب کنید  و 15 تا 20 دقیقه قبل از خواب مصرف کنید. به طور متناوب، مخلوط را در یک فنجان چای بابونه هم بزنید و یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین اضافه کنید.

تنفس عمیق در الگوی 4-7-8

تنفس آهسته به اکسیژن رسانی در خون و ایجاد آرامش کمک می کند.

اطلاعات اخیر نشان می دهد این تنفس به بدن کمک می کند از فعالیت عصبی سمپاتیک (جنگ یا فرار) به پاراسمپاتیک (آرامش) تغییر جهت دهد.

در هر صورت، این یک تکنیک سریع و ساده است که به نظر می رسد واقعا به خواب آرام کمک می کند و هزینه ای ندارد.

روش درمان

آرام بنشینید یا دراز بکشید، در حالی که تا چهار می‌شمارید از طریق بینی نفس بکشید.

در حالی که تا هفت می شمردید نفس خود را حبس کنید.

در حالی که تا هشت می‌شمارید، به آرامی از دهان خود بازدم کنید.

این کار را 3-4 بار یا تا زمانی که احساس آرامش کنید تکرار کنید.

آب آلبالو

این درمان غیرمعمول در بررسی های آنلاین بسیار توصیه می شود، اما دارای پشتوانه علمی نیز می باشد. مطالعات نشان می دهد به بی خوابی کمک می کند، سطح ملاتونین را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد تا خواب آرام را تقویت کند.

محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا از هفت فرد مسن مبتلا به بی خوابی خواستند هشت اونس آب آلبالو را دو بار در روز به مدت دو هفته بنوشند، پس از آن دو هفته بدون آب میوه و سپس دو هفته دیگر یک نوشیدنی دارونما بنوشند. در مقایسه با دارونما، نوشیدن آب آلبالو به طور متوسط موجب ​​84 دقیقه خواب بیشتر در شب می شود.

روش درمان

شب ها یک قاشق غذاخوری آلبالو بنوشید تا به کیفیت خواب کمک کند، به خصوص در روزهایی که تمرینات شدید دارید، زیرا به نظر می رسد به ریکاوری و سفتی عضلات کمک کند. آب گیلاس را حتی می توان به چای بابونه یا دیگر چای های گیاهی آرامش بخش (با داروی نمک عسل بالا) اضافه کرد تا به بهبود طعم کمک کند. 

خواب در سکوت

هر شب هنگام خوردن شام، زمان خاموش کردن وسایل الکترونیکی و زمان خاموش کردن چراغ را یادداشت کنید. صبح روز بعد زمان بیداری و یادداشت مختصری در مورد نحوه خوابیدن را اضافه کنید.

ورزش صبحگاهی

ورزش برای ما خوب است، ما زمانی که ورزش می کنید کمک می کند شب ها عمیق تر بخوابید. شاون استیونسون متخصص خواب می گوید حتی 4 دقیقه ورزش در صبح می تواند چرخه کورتیزول را به سطح طبیعی خود بازگرداند. در مطالعات انجام شده، ورزش صبحگاهی منجر به کاهش 25 درصدی فشار خون در شب و بهبود تولید ملاتونین (هورمونی که به خواب ما کمک می کند) می شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان