این بیماری کلافه کننده با سه خوشمزه کم می شود

خط سلامت: اسهال با شیوه های مختلف امکان بهبود دارد ولی شیوه های طبیعی و سنتی هم برای درمان اسهال وجود دارد.

 این بیماری کلافه کننده با سه خوشمزه کم می شود

اسهال یکی از بیماری هایی است که احساس معذب بودن و درد را برای فرد به همراه دارد.

درمان بستگی به این دارد که چه چیزی باعث اسهال شده است، اما درمان‌های خانگی زیادی برای اسهال وجود دارد. اگر فردی اسهال مزمن ناشی از IBS یا بیماری کرون داشته باشد، روش کمی متفاوت است. 

اسهال و الکترولیت ها

به دلیل اینکه اسهال بدن را کم آب می کند مهم است که بدن هیدراته بماند و الکترولیت ها دوباره جذب شوند. مصرف نوشیدنی های طبیعی در این دوران کمک کننده هستند.

مصرف پروبیوتیک ها برای سلامت روده

پس از یک دور مصرف آنتی بیوتیک ها (و در طی آن)، تمرکز بر پروبیوتیک ها مهم است. این امر می تواند به توقف اسهال و سایر عوارض جانبی قبل از شروع آنها کمک کند. مصرف پروبیوتیک ها در طول و بعد از بیماری برای بازگرداندن باکتری های خوب مفید هستند.

بابونه

چای گیاهی یا اسانس بابونه به آرامش دستگاه گوارش کمک می کند. بابونه از دیرباز در طب سنتی استفاده می شود و برای کودکان خردسال نیز گزینه ای بی خطر است. یک مطالعه  تأثیر بابونه بر اسهال را بررسی کرد. محققان به این نتیجه رسیدند عصاره بابونه یک ضد اسهال و آنتی اکسیدان قوی است.

زنجبیل

این گیاه محبوب از دیرباز برای ناراحتی های گوارشی استفاده می شده است. یک مطالعه حیوانی در سال 2020 نشان داد که زنجبیل می تواند به اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها کمک کند.

محققان دریافتند زنجبیل باعث تنوع میکروب های مفید روده می شود و به اسهال و بهبود روده نشت کننده کمک می کند.

سماق

سماق به سفت شدن بافت ها کمک می کند. این دقیقاً همان چیزی است که هنگام اسهال مورد نیاز است. سماق سرشار از ویتامین C، ضد التهاب و ضد میکروب است. همچنین می تواند به مبارزه با پاتوژن هایی که باعث مسمومیت غذایی می شوند کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان