سه درمان طبیعی برای کاهش دردهای زنانه

خط سلامت: درد دوره پریود ( PMS ) قبل از چرخه ماهانه است که موجب بروز برخی درد ها در زنان می شود. درمان های طبیعی برای تسکین درد های این دوره وجود دارد.

سه درمان طبیعی برای کاهش دردهای زنانه

درد پریود ( PMS ) تعادل هورمونی بدن را به هم می زند.

به گزارش خط سلامت استفاده از گیاه مریم گلی برای تسکین دردهای PMS مفید است. 

درد پریود با روغن

سندرم پیش از قاعدگی به ترکیبی از علائمی اطلاق می شود که زنان در هفته قبل از قاعدگی از آن رنج می برند. کنگره متخصصان زنان و زایمان آمریکا تخمین زده است تقریباً 85 درصد از زنان از برخی علائم PMS رنج می برند. 

علائم درد پریود 

تنش یا اضطراب

نوسانات خلقی یا خلق افسرده

گریان

تغییرات اشتها و میل به غذا

مشکل در خوابیدن

تغییر در میل جنسی

درد مفاصل یا عضله

سردرد

خستگی

احتباس مایع

نفخ

حساسیت سینه

آکنه

مشکلات گوارشی مانند یبوست یا اسهال

علائم درد پریود پس از شروع قاعدگی شروع به از بین رفتن می کند. مشکل این است که اغلب اوقات با این اتفاق مجموعه دیگری از علائم قاعدگی مانند گرفتگی شکم، حالت تهوع، اسهال، کمردرد و سردردهای بیشتر شروع می شود.

روغن های ضروری برای درد پریود 

مریم گلی به عنوان روغن اولیه برای PMS و عدم تعادل هورمونی زنان هستند و دلیل خوبی هم دارند. مریم گلی دارای اجزای مشابه هورمونی است که به تعادل تولید استروژن در بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد مریم گلی دردهای قاعدگی را کاهش می دهد. 

اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از اسانس هایی است که به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است. خواص بسیار مفیدی از جمله کمک به تعادل هورمون ها، تسکین درد (به ویژه گرفتگی های شکمی مرتبط با PMS و علائم قاعدگی) و کاهش احساس استرس و افسردگی، آرام کردن معده و تسکین سردرد دارد.

یکی از ناراحت کننده ترین علائم PMS یا عدم تعادل هورمونی، احساس عاطفی یا گاهی اوقات افسردگی ناگهانی است. تحقیقات نشان می دهد استنشاق اسطوخودوس برخی از علائم افسردگی و علائم عاطفی PMS را کاهش می دهد.

نعناع تند

بسیاری از زنان در طول دوره قبل از قاعدگی یا قاعدگی از سردرد رنج می برند. روغن نعناع به طور قابل توجهی شدت سردرد را کاهش می دهد.

استفاده از روغن ها در دوره درد پریود 

3 قطره مریم گلی، 2 قطره بابونه، 2 قطره شمعدانی و 2 قطره اسطوخودوس را به یک حمام گرم اضافه کنید. مخلوط کردن این روغن ها با 1/4 فنجان نمک اپسوم قبل از افزودن به حمام کمک می کند تا روغن ها روی آب شناور نشوند و  شامل فواید منیزیم می شود.

یک فرمول ساده رایحه درمانی 2 قطره روغن مریم گلی کلاری، 1 قطره روغن شمعدانی و 1 قطره روغن یلانگ یلانگ است.

روغن مریم گلی باعث ترشح دوپامین در مغز می شود و در نتیجه به بهبود خلق و خو کمک می کند.

 ماساژ قاعدگی

از  6 قطره اسطوخودوس ، 3 قطره مریم گلی و 3 قطره روغن گل رز استفاده شود. اینها را با 4 قاشق چایخوری روغن حامل مانند نارگیل، بادام شیرین یا روغن جوجوبا ترکیب کنید. این مخلوط روغن را می‌توان روی شکم، پشت یا تمام بدن مالید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان