این عامل مهم را کاهش دهید وزوز گوش ندارید

خط سلامت: استرس ترافیک و سر و صدا موجب وزوز گوش می شود.

این عامل مهم را کاهش دهید وزوز گوش ندارید

اگر در نزدیک یک خیابان شلوغ زندگی می کنید، سطح استرس شما افزایش پیدا می کند و خواب را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که تحت استرس هستیم و خواب ضعیفی داریم، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به وزوز گوش قرار داریم.

به گزارش خط سلامت در یک مطالعه جدید روی  3.5 میلیون دانمارکی، محققان دریافتند ساکنان دانمارک که در خانه های خود در معرض صدای ترافیک بیشتری هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به وزوز گوش قرار می گیرند.

وزوز گوش به وضوح با صدای سوت آزاردهنده در گوش آشکار می شود که برای بسیاری آزاردهنده است.

خطر سر و صدا

این اولین بار است که محققان بین قرار گرفتن در معرض سر و صدای ترافیک و پیامدهای مربوط به شنوایی ارتباط پیدا کرده اند.

دکتر منوالا کانتواریا - Manuella Lech Cantuaria- استادیار دانشگاه دانمارک می گوید: در داده های خود، ما بیش از 40000 مورد وزوز را پیدا کرده ایم و می توانیم ببینیم که به ازای هر ده دسی بل صدای بیشتر در خانه افراد، خطر ابتلا به وزوز گوش شش درصد افزایش می یابد.

وی می گوید: به نظر می رسد سر و صدا خطر وزوز گوش، بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

به طور کلی حدود ده درصد از مردم هر از گاهی وزوز گوش را تجربه می کنند. وزوز گوش با استرس و خواب ضعیف همراه است که با سر و صدای ترافیک بدتر می شود.

اما می دانیم که سر و صدای ترافیک می تواند ما را تحت فشار قرار دهد و خواب ما را تحت تاثیر قرار دهد. وی می‌گوید: وقتی در شرایط استرس‌زا زندگی می‌کنیم و خوب نمی‌خوابیم، وزوز می‌تواند بدتر شود.

سر و صدا در شب بدتر است

محققان بر این باورند که سر و صدا در شب برای سلامتی بدتر است زیرا بر خواب تأثیر می گذارد. خواب برای بازیابی سلامت جسمی و روانی بسیار مهم است.

وی می گوید: ارزش دارد در نظر بگیریم که آیا اگر در کنار جاده ای شلوغ زندگی می کنید، می توانید کاری برای بهبود خواب خود انجام دهید.

چه باید کرد

در این مطالعه، زمانی که سر و صدا در سمت ساکت خانه‌ها یعنی سمتی که رو به جاده است، اندازه‌گیری شد، ارتباط بیشتری با وزوز گوش پیدا شد.

حقایقی در مورد وزوز گوش

وزوز گوش تجربه ذهنی صدا است که منبع خارجی ندارد. می توان آن را به صورت زنگ، وزوز، زمزمه یا شکل دیگری از صدا در گوش یا سر توصیف کرد. وزوز گوش می تواند نشانه ای از یک بیماری یا آسیب زمینه ای باشد، اما همچنین می تواند ایدیوپاتیک باشد، به این معنی که علت آن مشخص نیست.

اغلب اوقات وزوز گوش در ارتباط با کم شنوایی رخ می دهد. وزوز گوش می تواند تأثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد زیرا می تواند باعث مشکلات خواب، مشکل در تمرکز و افسردگی شود. چند احتمال برای کاهش علائم وزوز گوش وجود دارد، از جمله درمان روانشناختی و سمعک. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان