خواص گل همیشه بهار که هرگز نمی دانید

خط سلامت: گل همیشه بهار یکی از گل های زیبایی است که اغلب افراد اسم آن را شنیده اند. این گل در درمان بیماری های زیادی موثر است.

خواص گل همیشه بهار که هرگز نمی دانید

گل همیشه بهار خواص درمانی زیادی دارد. به گزارش خط سلامت دو نوع گل همیشه بهار وجود دارد که یک نوع آن خوراکی بوده و دارای فواید است. 

 گل همیشه بهار چه فوایدی دارد؟

گل همیشه بهار ( Calendula officinalis ) که با نام گل کاندولا نیز شناخته می شود، گلی یک ساله است که در طول فصل رشد به طور منظم شکوفا می شود. گل همیشه بهار بومی مدیترانه است، نام خود را به این دلیل گرفت که با شروع بهار شکوفا می شود.

 التهاب و سرطان 

کالاندولا حاوی فلاونوئیدها و اسید لینولئیک است که هر دو به مبارزه با التهاب کمک می کنند. مطالعه ای در سال 2009 نشان می دهد گل همیشه بهار سیتوکین های پیش التهابی را مهار می کند.

همچنین مشخص شده است که کالاندولا با سرطان مبارزه می کند. یک مطالعه منتشر شده در BMC Cancer نشان داد خواص ضد التهابی و تعدیل کننده سیستم ایمنی گل همیشه بهار آن را به یک درمان جالب برای درمان سرطان تبدیل می کند. در این مطالعه، گل همیشه بهار از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کرد و تولید لنفوسیت ها (گلبول های سفید خون سیستم لنفاوی) را افزایش داد.

اسپاسم عضلانی 

گل همیشه بهار به طور سنتی در کرم ها و لوسیون ها برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود. یک مطالعه پاکستانی نشان داد گل همیشه بهار انقباضات خود به خودی عضلانی را بهبود می بخشد.

گل همیشه بهار به دلیل توانایی شل کردن عضلات برای دردهای قاعدگی، اسهال و اسپاسم یا رگ به رگ شدن عضلات مفید است.

کمک به قاعدگی

آمنوره (فقدان غیرطبیعی پریود ماهیانه) یکی از بیماری هایی است که گل همیشه بهار به آن کمک می کند. گل همیشه بهار به طور سنتی برای کمک به ایجاد قاعدگی استفاده می شود و به کاهش علائم PMS مانند گرفتگی کمک می کند.

 بهبود پوست و زخم 

یکی از راه هایی که گل همیشه بهار به بهبود زخم کمک می کند، تحریک بافت و تولید کلاژن است.

گل همیشه بهار به دلیل خواص ضد التهابی آن درد و تورم را کاهش می دهد. مطالعه‌ای در سال 2004 نشان داد درد درماتیت را در بیماران مبتلا به سرطان پستان که تحت پرتو قرار می‌گیرند تسکین می دهد.

ضد عفونی کننده و ضد قارچ 

یکی از جالب ترین فواید گل همیشه بهار این است که ضد عفونی کننده و ضد قارچ است. به همین دلیل می توان از روغن، چای و پماد گل همیشه بهار برای درمان عفونت های جزئی پوست و چشم و بیماری های عمومی پوست استفاده کرد. یک بررسی در سال 2013 نشان داد گل همیشه بهار دارای خاصیت ضد عفونی کننده، ضد ویروسی و ضد قارچی است و برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود.

زیبایی 

گل همیشه بهار را می توان به عنوان رنگ خوراکی یا پارچه، برای خوشرنگ کردن سالادهای تابستانی و برای مصارف معنوی و مذهبی استفاده کرد. آنها زیبا هستند بنابراین تزئین استفاده می شوند. 

موارد استفاده گل همیشه بهار

لوسیون خانگی

مرهم شفابخش

دستور العمل های مراقبت از کودک مانند کرم پوشک و پودر بچه

شامپو و نرم کننده خانگی

چای گل همیشه بهار

در سالاد

در صابون (برای تسکین پوست تحریک شده)

به عنوان یک رنگ خوراکی طبیعی

به محصولات مراقبت از پوست مانند شستشوی صورت اضافه می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان