خدا حافظی همیشگی با ناخن های ضعیف / متخصصان لیست دادند

خط سلامت: ناخن های ضعیف که رنگ آنها تغییر کرده است نشان دهنده مشکلات ناخن است که معمولاً خیلی سریع تشخیص داده می شوند.

خدا حافظی همیشگی با ناخن های ضعیف / متخصصان لیست دادند

ناخن های ضعیف مشکل شان چیست؟ چرا اخیراً ناخن های من اینقدر ضعیف شده است؟ چرا مدام می شکنند؟

به گزارش خط سلامت  ناخن های ضعیف به دلایل متعددی استحکام شان را از دست داده اند. آنها ممکن است بیش از حد در معرض مواد شیمیایی، هوای سرد، برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید یا کم خونی قرار بگیرند. کمبود ویتامین می تواند منجر به ضعیف شدن ناخن ها نیز شود.

ناخن های ضعیف و کمبود ویتامین

ویتامین ها ی گروه ب

ویتامین ها ی گروه ب کیفیت و استحکام ناخن های ما را بهبود می بخشند. اگر به ناخن ها دقت کنید، خواهید دید که لایه های کراتینه روی هم قرار گرفته اند. ویتامین های B کمپلکس می توانند برای آنها مفید باشند زیرا با آنزیم های سلولی واکنش می دهند و اسیدهای آمینه تولید می کنند. آنها مانند یک سپر برای آن کراتین ها هستند.

ویتامین سی

این ویتامین سی در ساخت کلاژن نقش حیاتی دارد. زمانی که کلاژن کافی در اطراف وجود نداشته باشد، ناخن ها آنقدر که باید قوی و نشکن نخواهند بود.

کلسیم

بدن ما برای انقباض عروق و اتساع عروق، عملکرد عضلات، انتقال اعصاب، سیگنال دهی درون سلولی و ترشح هورمونی به کلسیم نیاز دارد. اما زمانی که مقدار کافی آن در بدن ما وجود نداشته باشد، کلسیم ذخیره شده در استخوان های ما به جای آن مصرف می شود. یکی از اولین علائم کمبود کلسیم در ناخن ها ظاهر می شود. کمبود کلسیم باعث می شود ناخن های ما ضعیف و شکننده شوند.

اسید فولیک

اسید فولیک مانند یک شتاب‌دهنده عمل می‌کند که سلول‌ها را به تولید سریع‌تر تشویق می‌کند  کمبود اسید فولیک منجر به شکننده شدن ناخن ها می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان