رابطه ریفلاکس با مری بارت چیست؟

خط سلامت: مری بارت وضعیتی است که مری شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این لوله ای است که غذا هنگام غذا خوردن به سمت پایین حرکت می کند. گلو را به معده وصل می کند.

رابطه ریفلاکس با مری بارت چیست؟

بخشی از ماهیچه ها مری شما را از معده جدا می کند. وظیفه آن جلوگیری از بازگشت اسید معده به مری است. اگر آن ماهیچه ها به درستی بسته نشوند، اسید به مری شما باز می گردد.

به گزارش خط سلامت، این بیماری به عنوان بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) شناخته می شود . با گذشت زمان، این اسید می تواند به پوشش مری شما آسیب برساند. همچنین می‌تواند باعث تغییر سلول‌های کوچک مری شود. اگر این اتفاق بیفتد، مری بارت نامیده می شود. اگر چه غیر معمول است، مری بارت می تواند منجر به  سرطان شود .

علائم

مری بارت علائمی ایجاد نمی کند. در عوض، این علائم ریفلاکس است که معمولاً پزشک شما را به کشف ابتلای شما به آن سوق می دهد. به همین دلیل مهم است که اگر 3 بار یا بیشتر در هفته مبتلا به ریفلاکس هستید به پزشک خود اطلاع دهید. علائم GERD عبارتند از:

  • سوزش سردل.
  • یک سرفه
  • مشکل در بلع.
  • درد هنگام قورت دادن
  • کاهش وزن ناگهانی.
  • خون در استفراغ یا حرکات روده شما.
  • حرکات روده ای که شبیه قیر سیاه است.

چه چیزی باعث مری بارت می شود؟

آسیب مکرر اسید معده باعث مری بارت می شود. افراد مبتلا به ریفلاکس در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن هستند. همچنین افرادی که سیگاری هستند، چاق هستند یا بالای 50 سال سن دارند بیشتر در معرض خطر هستند. مری بارت در مردان سفیدپوست و اسپانیایی تبار شایع تر است.

مری بارت چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر مبتلا به GERD هستید، احتمالاً پزشک شما را از نظر مری بارت تحت نظر خواهد داشت. افرادی که GERD شدید دارند ممکن است نیاز به آندوسکوپی داشته باشند. این یک روش سرپایی برای بررسی مری و بررسی آسیب است. برای این آزمایش به شما دارو می دهند تا آرام شوید. سپس پزشک یک لوله نازک و قابل انعطاف را در گلوی شما قرار می دهد. او ممکن است یک نمونه بافت برای بیوپسی بگیرد. این می تواند سلول های غیر طبیعی را که می تواند منجر به سرطان شود، شناسایی کند.

اگر آزمایش سلول های طبیعی را نشان دهد، پزشک شما آندوسکوپی بعدی را هر 3 تا 5 سال توصیه می کند. اگر آزمایش سلول های غیرطبیعی را نشان دهد، ممکن است سالی یک بار نیاز به آندوسکوپی داشته باشید.

یکی از عوارض مری بارت تنگی مری است (زمانی که مری بسیار باریک می شود). یکی از علائم این مشکل در بلعیدن است. هنگامی که پزشک برای آن علامت آندوسکوپی انجام می دهد، اغلب مری بارت را پیدا کرده و تشخیص می دهد.

آیا می توان از مری بارت پیشگیری کرد یا از آن جلوگیری کرد؟

شما می توانید به پیشگیری از مری بارت کمک کنید. پزشک شما ممکن است تغییرات سبک زندگی را توصیه کند، مانند:

  • اگر سیگار می کشید، سیگار را ترک کنید.
  • فعال تر بودن
  • کاهش وزن.

پرهیز از غذاهایی که باعث سوزش سر دل می شوند. قهوه، شکلات، نعناع فلفلی و الکل رایج هستند. غذاهای چرب، تند یا حاوی گوجه فرنگی نیز می توانند باعث سوزش سر دل شوند.

درمان

شکل اصلی درمان گروهی از داروها به نام مهارکننده های پمپ پروتون (PPIs) است. اینها به تسکین درد و کاهش میزان اسید معده شما کمک می کنند. آنها از بدتر شدن مری بارت جلوگیری می کنند. در موارد شدید، ممکن است جراحی برای توقف رفلاکس و جلوگیری از اسید معده از مری انجام شود.

زندگی با مری بارت

هیچ درمانی برای مری بارت وجود ندارد. اما درمان علائم GERD ممکن است آسیب بیشتر را کاهش دهد. برای انجام منظم آندوسکوپی، در صورت نیاز، دستورات پزشک خود را دنبال کنید. این می تواند سلول های غیر طبیعی یا پیش سرطانی را تشخیص دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان