صرع را با این رژیم غذایی کاهش دهید+ آخرین راهکار متخصصان

خط سلامت: صرع یکی از اختلالات عصبی مزمن و جدی است . مشخص شده است رژیم غذایی کتوژنیک که حاوی چربی زیاد، پروتئین مطلوب و کربوهیدرات (قند) کم است به کاهش علایم صرع کمک می کند.

صرع را با این رژیم غذایی کاهش دهید+ آخرین راهکار متخصصان

صرع از طریق ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی قابل کنترل است. به گزارش خط تحقیقات نشان داده است رعایت رژیم غذایی کتوژنیک علایم بیماری صرع را تا حدودی کاهش می دهد.

صرع و رژیم غذایی کتوژنیک

صرع با رعایت رژیم غذایی کتوژنیک قابل کنترل است. این رژیم غذایی بدن را مجبور به کتوز می کند. کتوز حالتی است که در آن بدن ذخایر چربی را برای تامین انرژی می سوزاند. هنوز مشخص نشده است چرا فرایند کتوز باعث کاهش حملات صرع می شود.

کتوز و کاهش حمله صرع

استفاده از روش کتوز برای درمان صرع در دهه 1920  ابداع شد. اکنون توسط پزشکان دانشگاه جان هاپکینز رعایت رژیم غذایی کتوژنیک، جهت کاهش علایم صرع ترویج می شود. در یک مطالعه 58 کودک مبتلا به تشنج های شدید صرعی تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار گرفتند. در انتهای پژوهش 67 درصد از شرکت کنندگان بهبود عمده ای را نشان دادند. همچنین در این مطالعه یک کودک که روزانه 100 تشنج صرعی را تجربه می کرد، پس از یک ماه رعایت رژیم غذایی کتوژنیک حملات صرعش از بین رفت. 

آیا رژیم غذایی کتوژنیک درمان قطی است؟

امروزه مراکز کتوز در برخی کشورها با هدف کنترل بیماری صرع تاسیس شده است. برنامه های رایانه ای که وزن، سن و سطح فعالیت کودک را در نظر می گیرند اکنون برای کمک به برنامه ریزی وعده های غذایی ایجاد شده اند.

با این حال، رژیم غذایی کتوژنیک برای همه افراد مبتلا به صرع اثر بخش نیست و برخی از کودکان آن را دنبال نمی کنند. در یک مطالعه بر روی 51 کودک مبتلا به صرع که تحت این رژیم قرار گرفتند، 23 کودک آن را قطع کردند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان