زیباسازی پوست در کمترین زمان با یک روغن طبیعی

خط سلامت: روغن جوجوبا فواید زیادی دارد و در مصارف گوناگون استفاده می شوند و تاثیرات زیادی بر سلامتی می گذارند.

زیباسازی پوست در کمترین زمان با یک روغن طبیعی

روغن جوجوبا یکی از روغن های محبوب برای رطوبت رسانی به پوست و مو مفید است.

به گزارش خط سلامت این روغن حاوی فواید بیشماری است که در این مطلب بررسی شده است. 

 روغن جوجوبا و پوست

جوجوبا (تلفظ hoh-hoh-bah) یک موم مایع است که شباهت زیادی به روغن های طبیعی پوست دارد. روغن جوجوبا اصلا روغن نیست، بلکه در واقع یک موم گیاهی مایع است.

این روغن شگفت انگیز از دانه گیاه جوجوبا ( Simmondsia chinensis ) به دست می آید. این گیاه بومی مناطق گرم و خشک ایالات متحده از جمله جنوب کالیفرنیا و آریزونا و برخی از مناطق شمال مکزیک است.

جوجوبا بیشتر به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن شناخته شده است. رطوبت را به پوست می‌ کشد و بدون احساس چربی، رطوبت را افزایش می‌ دهد. به تولید گوشته اسیدی کمک می کند و pH را متعادل می کند که از پوست در برابر باکتری های مضر محافظت می کند.

جوجوبا که در مقایسه با سایر روغن های گیاهی بسیار پایدار است، به راحتی فاسد نمی شود. بی بو است. این بدان معناست که روغن جوجوبا یک انتخاب هوشمندانه برای لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات زیبایی است.

فواید روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده عالی است، به همین دلیل است که یکی از اجزای بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی است، اما این موم صحرا فواید دیگری نیز دارد.

روغن جوجوبا علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده عالی است، حالت ضد قارچ داشته و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های E و B کمپلکس، روی، مس، سلنیوم، کروم و سطوح بالای ید است که از پوست سالم حمایت می کنند.

موارد استفاده از روغن جوجوبا

مرطوب کننده

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده شگفت انگیز است و مانند سبوم طبیعی جذب پوست می شود. از آنجایی که جوجوبا شبیه سبوم طبیعی است و به تنظیم تولید چربی کمک می کند، جوجوبا برای پوست های چرب، خشک و معمولی عالی است.

آرایش پاک کن

از آنجا که جوجوبا بسیار نزدیک به سبوم است و منافذ را مسدود نمی کند، راهی عالی برای پاک کردن آرایش بدون خشک کردن پوست است. چند قطره روغن جوجوبا را روی یک تکه پنبه بریزید و روی پوست بکشید. انجام این کار قبل از پاکسازی به عملکرد بهتر روش پاکسازی کمک می کند.

متعادل کننده روغن

روغن جوجوبا به دو صورت عمل می کند. ابتدا با چسبیدن به روغن ها و جارو کردن آنها کار می کند. همچنین با آبرسانی به پوست کمک می کند تا غدد چربی (غدد تولید کننده سبوم طبیعی) دچار فشار بیش از حد نشوند.

هنگامی که پوست در اثر شستشوی بیش از حد خشک می شود، غدد چربی با تولید سبوم بیشتر جبران می کنند. بدیهی است این باعث چرخه معیوب پوست چرب می شود. روغن جوجوبا به تنظیم تولید سبوم، کاهش چربی و متعادل کردن پوست کمک می کند.

بالم لب

از آنجا که روغن جوجوبا بسیار مرطوب کننده است، از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده لب استفاده می شود. این یک عنصر رایج در بالم لب های خانگی است.

درمان پوست

بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس اغلب با خشکی پوست و التهاب همراه هستند. جوجوبا به خوبی پوست را آبرسانی می کند و التهاب را کاهش می دهد. همچنین به مبارزه با عفونت های قارچی که اغلب از بثورات اگزما و پسوریازیس ناشی می شوند کمک می کند.

روغن مو

جوجوبا همه کاره و شفابخش است. برای موهای وز، روغن جوجوبا ساقه مو را هیدراته و صاف می کند. همچنین به درمان شوره سر در هنگام ماساژ دادن پوست سر هنگام شامپو کمک می کند. این روغن مرطوب کننده برای جلوگیری از گره خوردن بیش از حد موهای خشک نوزاد عالی است. 

درمان آفتاب سوختگی

به طور کلی استفاده از روغن برای آفتاب سوختگی ایده خوبی نیست، زیرا گرما را در داخل خود نگه می دارد، اما جوجوبا از نظر فنی یک موم است بنابراین نگرانی مشابهی ایجاد نمی کند. موم مانند جوجوبا یا موم زنبور عسل در حین بهبودی از پوست محافظت می کند.

جوجوبا حاوی ویتامین E است که به التیام پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند و در عین حال از آن محافظت می کند. همچنین به کاهش لایه برداری کمک می کند. در صورت نیاز، محل سوختگی را با چند قطره جوجوبا بپوشانند.

درمان زگیل و قارچ پا

جوجوبا یک روغن ضد قارچ شگفت‌انگیز است که به درمان و پیشگیری از لک‌ها و عفونت‌های قارچی که اغلب روی پاها اتفاق می‌افتد کمک می کند. 

درمان آکنه

منافذ مسدود شده بارزترین علت آکنه و جوش های سرسیاه است و روغن جوجوبا به آن کمک می کند. از آنجایی که جوجوبا منافذ را مسدود نمی کند اما به از بین بردن چربی اضافی و آلودگی کمک می کند، جوجوبا راهی ملایم برای بهبود پوست مستعد آکنه است.

پوست نوزاد 

از آنجا که جوجوبا شفابخش و بی خطر است، انتخابی عالی برای کوچکترهای خانواده است. از چند قطره روی کلاهک گهواره نوزاد برای مبارزه با باکتری های ایجاد کننده آن استفاده کنند. افزودن جوجوبا به آب حمام یکی دیگر از راه های آسان برای آبرسانی به پوست آنها است.

روغن ماساژ

این روغن مرطوب کننده برای ماساژ عالی است. چند قطره اسانس را مخلوط کرده و به عنوان روغن ماساژ آرامش بخش استفاده کنند. فقط مطمئن شوند از اسانس های ایمن برای کودکان و نوزادان استفاده کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان