شپش را با این شیوه ها نابود کنید

خط سلامت: شپش سر اغلب کودکان را در مدارس درگیر می کند. شپش قابل درمان است. اما در برخی موارد درمان های رایج برای از بین بردن آن جواب نمی دهد.

شپش را با این شیوه ها نابود کنید

شپش سر در مواردی که از بین نمی رود بهتر است با راه های طبیعی درمان شود.

به گزارش خط سلامت برخی از این راه ها در زیر ارائه شده است. 

 شپش سر و راههای درمان

شپش سر یک چشم انداز وحشتناک برای والدین است که با آن مقابله کنند. با ظهور گونه‌های مقاوم‌تر به دارو، کمی تحقیق لازم است که چه روش‌های طبیعی برای مقابله با شپش مؤثر است.

همانطور که گونه‌های خاصی از باکتری‌ها جهش یافته‌اند تا از درمان با آنتی‌بیوتیک‌های رایج جان سالم به در ببرند، این شپش‌ ها جهش‌هایی ایجاد کرده‌ اند که به آنها اجازه می‌ دهد از درمان‌ های رایج جان سالم به در ببرند. درمان‌ های حشره‌ کش نه‌تنها کودکان را در معرض مختل‌کننده‌های بالقوه خطرناک غدد درون ریز و مواد شیمیایی مؤثر بر مغز آلوده می‌کنند، بلکه بسیاری از آنها دیگر مؤثر نیستند.

کیونگ سوپ یون - Kyung Sup Yoon- ، دانشیار علوم زیستی و علوم زیست محیطی در دانشگاه ایلینوی جنوبی، گفت: افرادی که از محصولات مبتنی بر پرمترین و پیرترین استفاده می‌کنند، زمان بسیار سختی برای کنترل شپش خواهند داشت.

درمان‌ های جدیدتر از سویه‌ های قوی‌ تری از حشره‌ کش‌ ها استفاده می‌ کنند که شپش‌ ها هنوز به آن‌ها مقاوم نیستند. این حشره‌ کش‌ ها حاوی نوروتوکسین‌ ها و اختلالات غدد درون ریز هستند که اثرات منفی طولانی‌ مدتی روی کودکان دارند، به‌ویژه زمانی که بیش از یک بار در طول زمان استفاده شوند.

راه های طبیعی مبارزه با شپش سر 

این مطالعه نشان داد شپش های مقاوم به دارو در برابر حشره کش ها مقاوم هستند. 

اینها روشهایی هستند که به ترتیب اثربخشی کارآمد هستند:

اسپری شپش بر پایه نمک

موثرترین دارویی که نیازی به مواد شیمیایی یا استفاده از شانه شپش ندارد، اسپری شپش بر پایه نمک است. اسپری مبتنی بر نمک باعث خشکی و از بین رفتن شپش می شود اما برای کودک مضر نیست.  استفاده از این اسپری بسیار ساده است. قبل از خواب روی موها اسپری می شود، یک شب می ماند و صبح موها را شامپو می کنند. 

شامپو چریش

روغن چریش هنگامی که به صورت خارجی در شامپو استفاده می شود برای از بین بردن شپش موثر است. روغن چریش هرگز نباید به صورت داخلی استفاده شود.

سایر اقدامات 

شستن رختخواب ها، عروسک ها و دور کردن حیوانانت خانگی تا اطمینان حاصل شود که شپش ندارند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان