اگر این مقدار کالری بسوزانید احتمال مرگ 30 درصد کاهش می یابد

خط سلامت: فعالیت روزانه (NEAT) شامل تمام فعالیت هایی است که افراد در طول روز انجام می دهند. فعالیت هایی ساده ای مثل بالا رفتن از پله و قدم زدن تا سوپرمارکت کالری زیادی می سوزاند و موجب بهبود سلامتی می شود.

اگر این مقدار کالری بسوزانید احتمال مرگ 30 درصد کاهش می یابد

فعالیت روزانه (NEAT) در دنیای پر مشغله امروز تاثیرات مثبت زیادی دارد. اغلب افراد توانایی ورزش کردن مستمر را ندارند. به گزارش خط سلامت فعالیت روزانه (NEAT) جایگزین خوبی برای ورزش در طول روز است تا افراد از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنند.

فعالیت روزانه (NEAT) در زندگی روزمره، مانند رفت و آمد یا انجام وظایف با دوچرخه، روشی هوشمندانه برای سوزاندن کالری است. این مفهومی است که به نام NEAT، گرمازایی فعالیت غیر ورزشی شناخته می شود.

افراد در خرید کردن، رفتن به محل کار و بالا رفتن از پله ها تحرک انجام می دهند. این مفهومی است که نام آن گرمازایی فعالیت غیر ورزشی یا به اختصار فعالیت روزانه (NEAT) است.

این اساساً تمام کالری‌هایی است که فرد از طریق  فعالیت روزانه‌اش به استثنای ورزش بدنی هدفمند می‌سوزاند.

مزایای فعالیت روزانه (NEAT)

محققان در درک نحوه عملکرد فعالیت روزانه (NEAT) و اینکه چگونه افراد از مزایای آن بهره ببرند، پیشرفت کرده‌اند. آنها آموخته اند تغییرات کوچک رفتاری میزان فعالیت روزانه (NEAT) را تقویت یا کاهش می دهد و این سلامت را به روش های قدرتمندی شکل می دهد.

آن‌ها دریافته‌اند افراد بر اساس عواملی مانند شغل و محل زندگی‌شان، و انگیزه بیولوژیکی آنها برای بلند شدن و حرکت کردن، می‌توانند سطوح بسیار متفاوتی از فعالیت روزانه (NEAT)داشته باشند.

نحوه عملکرد فعالیت روزانه (NEAT)

مصرف انرژی روزانه نسبتاً ثابت است. بیش از نیمی از این کالری ها صرف پشتیبانی از عملکردهای اساسی بدن می شود، چیزی که به عنوان نرخ متابولیسم پایه شناخته می شود.

ست کریزی، فیزیولوژیست ورزشی در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز توضیح می دهد: «این در اکثر موارد قابل تغییر نیست . "چند چیزهایی وجود دارد که میزان متابولیسم پایه بدن را تغییر می دهد، اما نه به زیاد."

کارهای روزانه مانند خرید مواد غذایی فعالیت روزانه (NEAT) را افزایش می دهد.

در بین کسانی که به طور منظم ورزش می کنند، فعالیت روزانه (NEAT) نقش مهم تری در کالری سوزی نسبت به ورزش دارد.

اینطور نیست که فعالیت روزانه (NEAT) را جایگزینی برای تمرینات بدنی ساختاریافته تر در نظر گرفت، که مزایای سلامتی خود را دارد. اما افزایش سرعت فعالیت روزانه (NEAT) برای برخی از افراد، به ویژه آنهایی که زیاد ورزش نمی کنند، مفید است.

کریزی می‌گوید: «گاهی اوقات سخت است که 30 تا 60 دقیقه از روز خود را برای انجام یک برنامه ورزشی اختصاص دهید. این رفتارهای کوچک می توانند انباشته شوند و در نهایت منجر به مصرف انرژی زیادی شوند.»

فعالیت روزانه (NEAT)

انواع فعالیت روزانه (NEAT)

نشستن تمام روز کشنده است.  پیاده روی 5 دقیقه ای آسیب ها را جبران می کند.

او توضیح می‌دهد نشستن مانند نشستن پشت کامپیوتر فقط ۵ تا ۷ درصد کالری بیشتری نسبت به زمانی که در حالت استراحت دراز کشیده‌اید، می‌سوزاند. بی قراری بیش از حد در هنگام نشستن می تواند چند درصد آن را افزایش دهد.

او می‌گوید: اگر شروع به حرکت کنم، مثلاً لباس‌ها را اتو کنم یا تا کنم، می‌توانم آن را به 15 درصد برسانم. "اما همه چیز از لحظه ای که من شروع به راه رفتن می کنم تغییر می کند.

همه اینها شروع به ایجاد این حس می کند که چگونه حرکات به ظاهر بی اهمیت، مانند راه رفتن تا مغازه، یا چمن زنی، تفاوت بزرگی در طول روز ایجاد می کنند.

پخت و پز حدود 50 تا 100 کالری در ساعت می سوزاند.

شواهد حاکی از آن است برخی از افراد توانایی بهتری در درک زمان دریافت کالری اضافی دارند و این انگیزه ناخودآگاهی را برای حرکت بیشتر ایجاد می کند.

در دهه 1990، لوین و همکارانش مطالعه‌ای را انجام دادند که اکنون به طور گسترده مورد استناد قرار گرفته است و بررسی کرد که چه اتفاقی برای 16 فرد لاغر افتاده که روزانه 1000 کالری اضافی به مدت دو ماه تغذیه می‌شدند. افزایش وزن یافت شده به طور قابل توجهی متفاوت بود و سطح NEAT به طور مستقیم پیش بینی می کرد که چگونه یک فرد می تواند از چربی انداختن خودداری کند.

لوین می گوید: افرادی که ظرفیت سوزاندن کالری اضافی و لاغر ماندن را دارند، افرادی هستند که می توانند فعالیت روزانه (NEAT) خود را روشن کنند.

با این حال، شواهد آزمایشگاهی از این ایده حمایت می کند که زیست شناسی در فعالیت روزانه (NEAT) نقش دارد. Kotz در حال تحقیق بر روی ترکیبی در مغز به نام orexin است که به نظر می رسد نقش کلیدی در تنظیم فعالیت روزانه (NEAT) دارد.

او در حال مطالعه چگونگی تأثیر آن بر رفتار تغذیه در حیوانات بود که متوجه شد که تأثیر دیگری دارد.

تاثیر فعالیت روزانه (NEAT) بر مغز

او می‌گوید: از طریق بسیاری از آزمایش‌ ها، کشف کردیم وقتی به حیوانات اورکسین بیشتری می‌دهیم یا نورون‌های اورکسین آنها را در مغز تحریک می‌کنیم، باعث حرکت بیشتر آنها می‌شود.

این نوع آزمایش‌ها هنوز روی انسان‌ ها انجام نشده است، اما کوتز می‌گوید امید این است که یک دارو اورکسین را تحت تأثیر قرار دهد تا فعال بودن برای افراد آسان‌تر شود. با این حال، این بدان معنا نیست که افرادی که دارای اورکسین کمتری هستند، قرار است بی تحرک باشند.

نواک می گوید: افزایش فعالیت روزانه (NEAT) یک "منبع دست نخورده" برای مدیریت وزن است، اما به خودی خود موثر نیست یعنی تغییر در رژیم غذایی لازم است.

همه چیز به وزن نیست. بی تحرکی با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مستقل از چاقی، از بیماری های قلبی عروقی گرفته تا مشکلات مفاصل و مشکلات سلامت روان مرتبط است.

تاد مانینی ، اپیدمیولوژیست که در دانشگاه فلوریدا در مورد فعالیت بدنی و پیری تحقیق می کند، می گوید با افزایش سن، حفظ حرکت خود اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در یک مطالعه، مانینی ردیابی کرد که حدود 300 سالمند در طی حدود دو هفته چقدر انرژی صرف فعالیت بدنی از جمله ورزش کردند.

این تصویر لحظه ای از مصرف انرژی روزانه آنها به پیش بینی خطر زنده یا مرده بودن حدود 7 تا 10 سال بعد کمک کرد. به ازای هر 287 کالری که یک فرد در روز می سوزاند، حدود 30 درصد کمتر احتمال مرگ وجود دارد.

افزایش فعالیت روزانه (NEAT)

راه حل های به حداکثر رساندن فعالیت روزانه (NEAT) اغلب جذاب نیستند، اما استفاده از آنها آسان است.

افراد می توانید تمام نشستن هایی را که کار کامپیوتری به آن نیاز دارد، با برقراری تماس در حالت ایستاده، که 50 تا 100 کالری در ساعت می سوزاند، از بین ببرند. یا در حین صحبت کردن در دفتر قدم بزنند.

متأسفانه انگیزه های طبیعی برای حرکت در تضاد مستقیم با محیط اطراف است. بسیاری از مردم برای انجام کارهای خود، کارهای شخصی خود مانند بانکداری و خرید و برای اوقات فراغت خود پشت صفحه نمایش می نشینند.

او می‌گوید: افرادی که در جوامع کشاورزی زندگی می‌کنند سه برابر بیشتر از افراد لاغر یا دارای اضافه وزن در آمریکای شمالی حرکت می‌کنند.

برآوردها نشان می دهد فردی که مجبور است سر کار بنشیند روزانه 700 کالری از طریق فعالیت روزانه (NEAT) می سوزاند. شغلی که مستلزم ایستادن تمام روز باشد دو برابر آن است.

از آنجا که مشاغل زمان زیادی را می گیرند، مکان هوشمندانه ای برای تلاش برای افزایش فعالیت روزانه (NEAT) هستند.

خارج از محل کار، کارهای روزمره مانند جاروبرقی، شستن لباس ها یا باغبانی چند صد کالری در یک ساعت می سوزاند. انجام یک بازی ویدیویی از حدود 50 کالری در ساعت به بیش از 100 کالری می رسد. بالا رفتن از پله ها انرژی مصرفی افراد را در هنگام سوار شدن به آسانسور بیش از سه برابر می کند.

لوین می‌گوید: قدرت فعالیت روزانه (NEAT) این است که برای همه در دسترس است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان