این بیماری رایج پوستی با دو روش درمان پذیر شد+ با رژیم غذایی موثر

خط سلامت: اگزما یک بیماری پوستی است که باعث التهاب، قرمزی، خشکی و خارش پوست می‌شود. این بیماری می‌تواند در هر قسمتی از بدن بروز کند و بر زندگی فرد تاثیر بگذارد.

این بیماری رایج پوستی با دو روش درمان پذیر شد+ با رژیم غذایی موثر

اگزما یکی از بیماری های پوستی است و در درمان مهم است توجه شود که داروهای موضعی تا زمانی که علت اصلی اگزما یافت نشود، کمکی نمی‌کند: رژیم غذایی و سبک زندگی باعث اگزما می‌شوند.

اگزما با رژیم غذایی چه ارتباطی دارد؟

دکتر ناتاشا کمپبل-مک براید - Natasha Campbell-McBride - ، متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه می گوید: در بعضی کودکان که به روش سزارین متولد شده اند، به محض تولد به آنها آنتی بیوتیک و استروئید داده می‌شود. این کار منجر به بروز مشکلاتی در باکتری های روده ، تاخیر در یادگیری و برخی مشکلات پوستی می شود.

به گزارش خط سلامت دکتر ناتاشا کمپبل-مک براید - Natasha Campbell-McBride - ، متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه می گوید: رژیم غذایی GAPS یک رژیم غذایی فشرده است که روی غذاهای بهبود دهنده روده مانند آب استخوان و بسیاری از چربی های سالم و منابع مغذی که معمولاً دریافت نمی کنیم، تمرکز دارد. همچنین شامل مقدار مناسبی از سبزیجات تخمیر شده است که مواد مغذی را برای افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند قابل دسترس تر می‌کند و به روند کلی بهبودی کمک می کند.

چگونه رژیم غذایی GAPS را امتحان کنیم

بسته به شدت بیماری با رژیم غذایی مقدماتی و سخت‌ترین بخش پروتکل که بر درمان شدید متمرکز است، شروع می‌کند یا به آن ادامه می‌دهد. سپس مراحلی وجود دارد که فرد شروع به معرفی غذاهای دیگر می کند. سخت ترین فاکتور رژیم غذایی GAPS این است که برای رسیدن به نتیجه در ابتدا باید 100% از رژیم غذایی پیروی کرد. این به معنای تهیه غذا در خانه است، زیرا عملاً هر غذایی که توسط فردی که با این پروتکل آشنا نیست تهیه شود، مشکلات روده را تشدید می کند.

در صورت داشتن مشکلات پوستی، آلرژی و یا مشکلات رفتاری، توصیه می شود درمورد سندرم روده تحریک پذیر تحقیق شود سپس از این رژیم استفاده شود.

 اگزما در نوزادان

اگزما فقط به این دلیل که باعث درد و خارش می شود مشکل ایجاد نمی کند. در نوزادان، می تواند یک علامت خطر برای مشکلات دیگر باشد. طبق تحقیقات جدید نوزادان مبتلا به اگزما 1 در 3 شانس ابتلا به آلرژی غذایی در آینده دارند. در مقایسه با نوزادان بدون اگزما، احتمال آلرژی به بادام‌زمینی در آنها ۱۱ برابر بیشتر است.

همچنین توجه داشته باشید علائم اگزما اغلب زودتر از آلرژی غذایی رخ می دهد و اهمیت پیشگیری از آلرژی غذایی برای نوزادان مبتلا به اگزما را بیشتر می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان