با این شیوه صدای خنده تان به آسمان می رسد

خط سلامت: شادی و خنده یکی از مواردی است که زندگی را دلپذیر می کند . اما سوال این است که به شادی چگونه می توان رسید؟

با این شیوه صدای خنده تان به آسمان می رسد

شادی و خنده رویی ویژگی است که نه تنها به خود فرد بلکه به اطرافیان او نیز احساس خوشایندی می‌دهد و آنها را سرشار از انرژی می‌کند.

شادی و خنده با سلامت چه رابطه ای دارند؟

شادی و خنده رو بودن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به گزارش خط سلامت بعضی از این عوامل فردی و اکتسابی و بعضی از این عوامل محیطی و اجتماعی است. راه هایی برای کاهش استرس و افسردگی وجود دارد که یکی از آنها تمرینات ورزشی اند که می‌تواند به عنوان یک وقفه در برابر عوامل استرس‌زا عمل کرده و فرد را از مشکلات روزمره دور کند.

با این حال شناخت این عوامل و بررسی آن‌ها به عنوان عوامل موثر که موجب ارتقاء سلامت روح و جسم می‌شود نقش حائز اهمیتی دارد.

ارتباط فکر و بدن

ارتباط فکر و بدن معمولا به عنوان جزء کامل کننده‌ شادی به شمار می رود. متناسب نگه داشتن بدن از طریق تمرینات ورزشی اثرات قابل اندازه‌گیری روی فکر دارد. افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند کمتر دچار افسردگی و اضطراب هستند.

تمرینات ورزشی و هورمون کورتیزول

با تمرینات ورزشی ترشح هورمون کورتیزول که باعث ایجاد استرس است کاهش پیدا می‌کند اگر دچار استرس زیادی هستید  زمان بیشتری برای کاهش دادن کورتیزول لازم دارید.

 ورزش باعث می شود غده‌ هیپوفیز، اندورفین بیشتری آزاد کند، البته اندورفین با ورزش‌های شدید مثل دویدن آزاد می‌شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان