اختلال خوردن در دختران بیشتر است یا پسران؟ + تحقیقات معادلات ذهنی را بر هم زد

خط سلامت: اختلال خوردن باعث ناراحتی فردی می شود و در هزینه های اقصادی فرد نیز موثراست. دختران و پسران هر دو با اختلال خوردن درگیر هستند.

اختلال خوردن در دختران بیشتر است یا پسران؟ + تحقیقات معادلات ذهنی را بر هم زد

  اختلال خوردن پسرها را به اندازه دختران درگیر می کند.

 به گزارش خط سلامت مداخله زودهنگام برای کاهش آسیب احتمالی به جوانان ضروری است، محققان چگونگی ارتباط سن، جنس، وزن و مرحله بلوغ را با رفتارهای غذایی نابسامان مانند اقدامات جبرانی، پرخوری یا استفراغ برای کاهش وزن را مورد مطالعه قرار دادند. اختلالات خوردن اغلب در نوجوانی شروع می شود و شیوع رفتارهای غذایی نابسامان بیشتر در این دوره به چشم می خورد.

اختلالات خوردن افزایش یافته

تحقیقات نشان می‌دهد اختلالات خوردن در سراسر جهان در طول ویروس همه‌گیری COVID-19 به دلیل استرس‌های اضافی بی‌سابقه‌ای که مردم تجربه کرده‌اند، افزایش یافته است. به ویژه نوجوانان تحت تأثیر قرار گرفتند . با این حال، داده ها در مورد رفتارهای غذایی اختلال در کودکان کمتر از 12 سال محدود است.

دریک تحقیق مطالعه روی  کودکان  9 تا 10 ساله  نشان داد رشد شناختی مغز نوجوانان حاکی از آن است اختلالات خوردن  در این دوره دیده می شود.

بی نظمی در خوردن :

اصطلاح اختلالات خوردن، مجموعه ای از عادات و رفتارهای غذایی نامنظم را توصیف می کند.

اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی، بر اساس مجموعه ای دقیق از معیارهای تعریف شده توسط انجمن روانپزشکی آمریکا تشخیص داده می شوند. اختلالات خوردن به خودی خود یک تشخیص پزشکی محسوب نمی شود.

آکادمی تغذیه و رژیم غذایی علائم و  رفتارهای غذایی نابسامان را فهرست می کند، از جمله:

رژیم غذایی مکرر، اضطراب مرتبط با غذاهای خاص یا حذف وعده های غذایی

تغییرات مزمن وزن

احساس گناه و شرم ناشی از غذا خوردن

توجه به غذا، وزن و تصویر بدن که بر کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد.

احساس از دست دادن کنترل در مورد غذا، از جمله خوردن اجباری

استفاده از ورزش، محدودیت غذایی، روزه گرفتن یا پاکسازی برای تعادل غذاهای بد.

محققان پرخوری، استفراغ برای کنترل وزن و سایر رفتارها - مانند ورزش کردن یا محدود کردن کالری - را که برای جلوگیری از افزایش وزن طراحی شده بود، مورد مطالعه قرار دادند.

پنج درصد از کودکان در این مطالعه درگیر پرخوری بودند، در حالی که 5/2 درصد اقداماتی را برای جلوگیری از افزایش وزن انجام داده بودند. محققان دریافتند پسران و دختران به طور مساوی درگیر اختلال خوردن هستند.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد کودکان با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) و همچنین آنهایی که در سن بلوغ قرار دارند، بیشتر مستعد پرخوری هستند.

والدین باید بدانند اختلال خوردن می‌تواند بر پسرها و همچنین دختران تأثیرمنفی بگذارد. اکثر والدین تصور می کنند اختلال خوردن فرزندان پسرشان را مورد تهدید قرار نمی دهد که اشتباه است، والدین آگاه باید رفتارها نابسامان هر دو فرزندانشان را بررسی کنند.

متخصصان بالینی و اختلال خوردن

"بی اشتهایی عصبی غیر معمول" وجود دارد. بیماران با نگرانی های قابل توجهی از تصویر بدن، پیامدهای سلامت روانی و جسمی ناشی از محدودیت غذا خوردن و کاهش وزن سریع، پریشانی، اشتغال به شکل، وزن و افکار در مورد غذا، در جوانان و بزرگسالان دارای وزن سالم یا حتی بالاتر از حد متوسط ​​مراجعه می کنند. وجود دارد. بلوغ زودرس می تواند متغیر مناسب تری برای مقایسه افراد در مورد اختلال خوردن باشد.

دکتر موری -Dr. Stuart Murray - مدیر برنامه اختلالات خوردن در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گوید: آموزش والدین برای تشخیص نشانه‌های اختلال در رفتارهای غذایی در کودکان بسیار حائز اهمیت است به عنوان مثال جدا کردن یک دوره پرخوری از خوردن معمولی مرتبط با جهش رشد می تواند چالش برانگیز باشد. به طور مشابه، آموزش والدین در مورد نحوه صحبت با فرزندانشان در مورد تصویر بدن، به ویژه در میان کسانی که زودتر از همسالان خود رشد می کنند، ضروری است.

وی اضافه کرد این یافته ها نیاز به تلاش های پیشگیرانه به موقع و دقیق تر را روشن می کند: که ما باید مداخلات بسیار بهتری را در مورد اضافه وزن و چاقی ایجاد کنیم، زیرا به نظر نمی‌رسد محدودیت‌های رژیم غذایی به خوبی جواب دهد اما بالاتر از همه، ما به کار پیشگیرانه در مورد تصویر بدن و عزت نفس نیاز داریم.

نتایج این مطالعه می تواند به بهبود پیشگیری از اختلال خوردن با برجسته کردن افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند کمک کند. افزایش غربالگری پیشگیری را بهبود می بخشد به عنوان مثال پزشکان اطفال و مدارس راهنمایی باید نظارت بر کودکان با توده بدنی بالا و کودکانی را که قبل از همسالان خود شروع به بلوغ می کنند، افزایش دهند. به عنوان یک نقطه شروع، والدین، پزشکان و مربیان باید درک کنند که پسرها در مورد اختلال غذا خوردن با خطر مشابهی برای دختران روبرو هستند. تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مهم مورد نیاز است. با این حال، با کمک به بهبود آگاهی، می توان با اختلال خوردن در پسران و دختران، با هدف بهبود نتایج برای همه مقابله کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان