کشف شگفت‌انگیز گورستان وایکینگ‌ها + فیلم

خط سلامت: در یک حفاری شگفت‌انگیز در دانمارک، باستان‌شناسان موفق به کشف ۵۰ اسکلت وایکینگ با بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت شدند که به طرز فوق‌العاده‌ای سالم باقی مانده‌اند.

کشف شگفت‌انگیز گورستان وایکینگ‌ها + فیلم

 

این اسکلت‌ها که در یک گورستان متعلق به دوران وایکینگ ها کشف شده‌اند، به دلیل شرایط محیطی ویژه و سطح بالای آب در منطقه به خوبی حفظ شده‌اند.

به گزارش خط سلامت این وایکینگ‌ها که بین سال‌های ۸۵۰ تا ۹۷۰ میلادی زندگی می‌کرده‌اند، در حالی کشف شدند که کارشناسان امیدوارند با مطالعه این اسکلت‌ها به بسیاری از سوالات تاریخی و علمی خود پاسخ دهند و افق‌های تازه‌ای در تحقیقات باستان‌شناسی برایشان گشوده شود.

میکل بور لوندو، سرپرست حفاری از موزه اودنسه، درباره این کشف گفت: معمولاً در حفاری‌های گورهای وایکینگ‌ها، اگر خوش‌شانس باشیم، در کنار مردگان اشیای شخصی مثل دندان طلا پیدا می‌کنیم، اما این‌ بار اسکلت‌ها به طور کامل حفظ شده‌اند. این کشف به ما فرصت‌های جدیدی برای تحقیقات فراهم می‌کند.

علاوه بر اسکلت‌ها، برخی اشیای دیگر از جمله چاقو، سنجاق سینه و زیورآلات نیز از این محل به دست آمده است. بیشتر اسکلت‌ها اکنون بسته‌بندی شده‌اند تا قبل از بررسی و تمیزکاری خشک شوند.

این کشف، توجه گسترده‌ای در جامعه باستان‌شناسی به خود جلب کرده و می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره زندگی وایکینگ‌ها و شرایط زیستی آن‌ها در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان