عجیب ترین جشنواره جهان برای ارواح گرسنه است

خط سلامت: پکن، پایتخت چین، هر ساله میزبان یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین جشنواره‌های آسیایی است. جشنواره ارواح گرسنه که ریشه در باورهای سنتی چینی دارد، رویدادی است که با آداب و رسوم خاص خود، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

عجیب ترین جشنواره جهان برای ارواح گرسنه است

در جشنواره ارواح گرسنه که به اعتقاد چینی‌ها دروازه جهنم برای خروج ارواح گرسنه باز می‌شود، مردم با برگزاری آیین‌های مختلف از جمله سوزاندن پول کاغذی و هدایای نمادین، سعی در آرام کردن ارواح اجداد و اجتناب از بدشانسی می‌کنند.

به گزارش خط سلامت جشنواره ارواح گرسنه یا عید ارواح یکی از قدیمی‌ترین و عجیب‌ترین جشن‌های آسیایی است که ریشه در باورهای سنتی چینی دارد. این جشنواره در روز پانزدهم ماه هفتم تقویم قمری چینی برگزار می‌شود و در میان جوامع چینی در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند چین، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ و تایوان جشن گرفته می‌شود.

ریشه این جشنواره به باور چینی‌ها مبنی بر اینکه ارواح اجداد در این روز از سال از دنیای مردگان به دنیای زندگان بازمی‌گردند، برمی‌گردد.

چینی‌ها اعتقاد دارند اجدادشان به آن‌ها خیر و برکت می‌دهند و باید به آن‌ها احترام گذاشت. برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های ابراز احترام به اجداد است.

در این باور آمده است که اگر ارواح اجداد را راضی نگه ندارند، ممکن است برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کنند. بنابراین، مردم با برگزاری مراسم مختلف سعی در آرام کردن ارواح اجداد و اجتناب از بدشانسی می‌کنند.

آداب و رسوم جشنواره

یکی از مهم‌ترین آداب و رسوم این جشنواره، سوزاندن پول کاغذی است. چینی‌ها اعتقاد دارند که این پول‌ها به ارواح اجدادشان می‌رسد و آن‌ها می‌توانند در دنیای مردگان از آن استفاده کنند.

عرضه غذا و نوشیدنی

مردم غذا و نوشیدنی‌هایی را برای ارواح اجداد خود آماده می‌کنند و آن‌ها را در بیرون از خانه قرار می‌دهند.

اجتناب از برخی کارها

در طول این جشنواره، از انجام برخی کارها مانند شستن لباس‌ها، جارو کردن و دوختن لباس خودداری می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که این کارها ممکن است ارواح را ناراحت کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان