با چند علامت کسی بیش فعال نیست 

خط سلامت: اگر کودک شما بی حوصله، تکانشی و بی توجه بنظر می رسد تصور نکنید که او مبتلا به اختلال بیش فعالی (ADHD) است.

با چند علامت کسی بیش فعال نیست 

به گزارش خط سلامت اضطراب، افسردگی ، اختلالات یادگیری، سلامت جسمانی و بسیاری از شرایط دیگر می توانند علائمی را ایجاد کنند که شبیه به بیش فعالی هستند.

شرایط محیطی

استرس یا تغییر ناگهانی در زندگی مانند نقل مکان، طلاق والدین، مرگ، مشکلات مالی و حتی یک خواهر یا برادر جدید، می‌تواند رفتارهایی شبیه به بیش فعالی را برانگیزد.

مشکلات خواب

خواب ناکافی با افزایش دفعات رفتارهای پرخطر در نوجوانان مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر همراه است.

بیش فعالی و سلامت روان

اضطراب می تواند به صورت بی قراری، ناتوانی در تمرکز، واکنش های تکانشی و رفتارهای بیش فعال ظاهر شود. اضطراب نشستن و کنترل بی قراری را بسیار دشوار می کند. سلامت روان نامطلوب نیز بر خواب تأثیر می گذارد و منجر به مشکلات خواب می شود. همه اینها علائمی هستند که می توانند شبیه بیش فعالی باشند اما ممکن است نامرتبط باشند.

همچنین، افسردگی می تواند باعث عدم تمرکز، فراموشی، انگیزه پایین، بلاتکلیفی، مشکل در شروع و تکمیل وظایف، بی حالی و کندی، بی نظمی و مشکلات خواب شود.

اختلال دو قطبی

علائم اختلال دوقطبی از جمله سطح انرژی بالا، صحبت بیش از حد، افکار منفی که تمرکز را دشوار می کند، تکانشگری، ریسک پذیری و رفتارهای مزاحم نیز می توانند با علائم بیش فعالی اشتباه گرفته شوند.

شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی از جمله تشنج بیماری تیروئید، آلرژی، کم خونی ناشی از فقر آهن، عفونت مزمن گوش و اختلالات شنوایی-بینایی می توانند مشکلاتی در توجه، تحریک پذیری، تکانشگری یا بیش فعالی ایجاد کنند. حتی برخی از داروها می توانند رفتاری شبیه به بیش فعالی را تحریک کنند.

اگر فکر می‌کنید فرزندتان ممکن است بیش فعالی داشته باشد، به دنبال یک روان‌شناس باشید که آزمایش‌های کامل و دقیقی را برای مشخص کردن این مشکل ارائه می‌کند و در نهایت به فرزندتان کمک می‌کند تا به بیشترین پتانسیل‌هایش دست یابد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان