تایم طلایی صحبت با فرزندان / این یافته روانشناسان خیال تان را آرام می کند

یکی از مهمترین نیازهای انسان هم صحبتی با دیگران است و اگر افراد نتوانند با هم رابطه کلامی داشته و صحبت کنند در روابط شان دچار آسیب می شوند. والدین به علت گرفتاری های شغلی فرصت کمتری برای ارتباط بافرزندان دارند و معمولا فرصت هم صحبتی با آنان کمتر است.

تایم طلایی صحبت با فرزندان / این یافته روانشناسان خیال تان را آرام می کند

به گزارش خبرنگار خط سلامت پژوهش های صورت گرفته در مورد اینکه چقدر در طول روز والدین باید با فرزندان حرف بزنند تایم طلایی را نشان می دهد.

بازی ها جای والدین

به گزارش خبرنگار خط سلامت در پژوهشی که از والدین شاغل انجام شد معلوم شد که بیش از 4 هزار والد شاغل برای پر کردن خلا نبودن خود در کنار فرزندان، اسباب بازی الکترونیکی را جایگزین می کنند و به این علت در روزهای تعطیل کودکان دیگر علاقه ای به گفتگو با والدین ندارند.

این پژوهش نشان می دهد که هم صحبتی با فرزندان به 49دقیقه در طول روز رسیده است. این مساله باعث بروز مشکلات روحی و روانی در فرزندان خواهد شد.

دورهمی های کمرنگ

این گزارش حاکی است این روند دور ماندن اعضای خانواده از هم و کاهش هم صحبتی و گذراندن فعالیت های مشترک با هم در بین خانواده در 70درصد موارد به گونه ای است که آنها حتی غذا خوردن شان از هم جداگانه صورت می گیرد و رفتن به مهمانی و بودن در جمع های فامیلی و دوستانه نیز کمرنگ شده است.

افزایش مشکلات روحی

آمار پژوهش های روان شناسی حکایت از این حقیقت تلخ دارد که کودکان و نوجوانان رنج بسیاری از تنهایی تجربه کرده و درد زیادی از این مساله می کشند. آنان در ترس هایی که با آن خود را مواجه می بینند، به شدت گرفتار شده و با آن دست و پنجه نرم می کنند.

راهکار

متخصصان روان شناس توصیه می کنند که اگرچه مشکلات اقتصادی و زندگی شهرنشینی و تغییر روابط اجتماعی و جایگاه شغلی را نمی توان نادیده گرفت ولی هرفردی پس از ازدواج باید زندگی را از زاویه ی دیگری ببیند و متوجه مسئولیت های جدید خود باشد.

یک سویه نگری مشکلی را حل نمی کند. بنابراین همسران شاغل و والدین می توانند با یک برنامه ریزی به صورت همه جانبه سبک زندگی خود را تغییر داده و مشکلات سردی روابط خانوادگی را کاهش دهند. زمانی که ارتباط کلامی افزایش یابد، انرژی زائد الوصفی بین اعضای خانواده ایجاد خواهد شد که آنان را به افزایش ارتباط رهنمون خواهد کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان