شدیدترین نوع کودک آزاری را بشناسید / این یافته شوکه تان می کند!

خط سلامت: از هر 5 کودک آزاری یک نفر از سوی دو والد شکنجه شده و آزار می بیند.

شدیدترین نوع کودک آزاری را بشناسید / این یافته شوکه تان می کند!

به گزارش خط سلامت مطالعه نشان می دهد از هر پنج مورد کودک آزاری، یک مورد توسط هر دو والدین انجام می شود. محققان عوامل خطرساز کودک آزاری را در جایی که والدین هر دو درگیر هستند، بررسی می کنند.

یک نوع خاص از کودک آزاری

حدود یک مورد از هر پنج مورد کودک آزاری و بی توجهی هم توسط مادر و هم توسط پدر انجام می شود، اما تقریباً تمام توجه تحقیقات روی زمانی متمرکز شده است که فقط یکی از والدین درگیر آن باشد.

یک مطالعه جدید که با هدف روشن کردن عوامل خطر برای کودک آزاری از طرف هر دو والدین انجام شد، نتایج شگفت‌آوری را به دست آورد برای مثال مادران و پدرانی که مصرف کننده مواد بودند، احتمال کمتری داشتند هر دو درگیر سوء استفاده فیزیکی یا جنسی باشند. زوج‌هایی که حداقل یکی از والدین آنها مرتکب سوء استفاده قبلی بوده‌اند نیز شانس کمتری برای آزار فیزیکی داشتند.

عوامل کودک آزاری

جویس لی، استادیار مددکاری اجتماعی در دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: این نتایج و نتایج دیگر نشان می‌دهند عواملی که پیش‌بینی می‌کنند چه زمانی هر دو والدین در انواع خاصی از بدرفتاری و کودک آزاری درگیر خواهند شد، همیشه آشکار نیستند.

لی گفت: ما به روش‌های دقیق‌تری برای درک و پرداختن به عوامل خطر متعدد در خانواده برای جلوگیری از کودک آزاری و بدرفتاری با کودکان که هم مادر و هم پدر را شامل می‌شود، نیاز داریم.

کودک آزاری دو والد

موضوع مهم است زیرا تحقیقات قبلی نشان می دهد کودک آزاری و بدرفتاری با کودک توسط مادران و پدران شدیدتر از کودک آزاری و بدرفتاری توسط یکی از والدین به تنهایی است.

بدترین نوع کودک آزاری

این هشدار دهنده است، اما همچنین تعجب آور نیست. لی گفت: دو والدین اگر هر دو درگیر کودک آزاری و بدرفتاری باشند، می‌توانند تأثیرات مضر بیشتری بر کودک بگذارند.

نمونه نهایی شامل 6996 خانواده از 11 ایالت بود که در آن‌ها زوج‌های بیولوژیکی مادر و پدر به‌عنوان کودک آزاری و بدرفتاری مشترک علیه کودک شناسایی شدند. نتایج نشان داد حدود 93 درصد از موارد بدرفتاری شامل غفلت، 14 درصد آزار جسمی، 2 درصد سوء استفاده جنسی و 1 درصد آزار عاطفی بوده است.

لی گفت: تفاوت‌هایی در نحوه ارتباط ویژگی‌های خانواده با اعمال غفلت، مانند غفلت، در مقابل اعمالی مانند آزار فیزیکی وجود دارد.

او گفت: خدمات اضافی ارائه شده به والدین و افزایش نظارت بر این خانواده ها ممکن است خطر تکرار کودک آزاری و بدرفتاری را کاهش دهد.

کودک آزاری فیزیکی

یافته‌های مربوط به آزار فیزیکی با نتایج تحقیقات قبلی که نشان می‌داد مصرف مواد والدین و ناامنی مسکن از عوامل خطر آزار جسمی کودکان هستند، تناقض دارد.

این مطالعه همچنین تا حدودی شگفت‌انگیز نشان داد ناامنی اقتصادی و مشکلات سلامت روانی والدین از عوامل خطر برای هر نوع بدرفتاری نیست.

لی گفت: نتایج حاکی از نیاز حیاتی به برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای رسیدگی به حضور مجرم قبلی در خانواده، مصرف مواد والدین، ناتوانی و شرایط پزشکی، مسکن نامناسب و خشونت شریک جنسی در خانواده‌ها است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان