نگران بازی های ویدئویی نباشید ! / متخصصان به یافته ای شگفت انگیز دست یافته اند

خط سلامت: امروزه انجام بازی های ویدیویی به بخش جدایی ناپذیر از زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

نگران بازی های ویدئویی نباشید ! / متخصصان به یافته ای شگفت انگیز دست یافته اند

به گزارش خط سلامت علی رغم تفکرات کلیشه ای مبنی بر اثرات منفی بازی‌های ویدیویی ، محققان دریافتند این عوامل در سلامت مغز کودکان تاثیر منفی چندانی ندارند.

بازی های ویدیویی و رشد کودکان

مطالعات نشان می‌دهد بازی های ویدیویی ، آسیبی به توانایی‌های شناختی و قدرت تفکر کودکان خردسال وارد نمی‌کند.

برخی از افراد عقیده دارند بازی های ویدیویی به دلیل دارا بودن جلوه های بصری متحرک و برانگیختن حس ماجراجویی کودکان، موجب افزایش توانایی شناختی و توان فکری می شود؛ در این راستا تحقیقات هیچ سودی از بازی های ویدیویی که ادعا می شود به رشد کودکان کمک می کنند، نشان نداده است.

سی شاون گرین، پروفسور، می گوید: انواع بازی های ویدیویی که به نظر می رسد عملکردهای شناختی و قدرت فکری را در بزرگسالان جوان افزایش می دهد، تأثیر یکسانی در کودکان بسیار کوچکتر ندارند.

یک یافته جالب

محققان پس از یک بررسی جامع علمی، به یافته جالبی در زمینه ارتباط بین بازی های ویدیویی، توانایی شاختی وقدرت تفکر رسیدند.

نتیجه این تحقیق نشان داد: به طور کلی، نه مدت زمان بازی و نه سبک خاصی از بازی ویدئویی با توانایی شناختی ارتباط چندانی نداشتند. این نتیجه علیرغم آنچه که عموما فرض می شود، هیچ ارتباط مستقیمی بین بازی های ویدیویی و عملکرد شناختی نشان نداد.

توصیه ای برای والدین

وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، یافتن زمینه‌های مشترک بین والدین و بچه‌های خردسال دشوار است. اکنون می‌دانیم یافتن تعادل در فرایند رشد، کلید اصلی سلامت روان کودکان است؛ همچنین نتایج مطالعات نشان می دهد نیازی به نگرانی بیش از حد در مورد انجام بازی‌های ویدیویی توسط کودکان نیست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان