کودک اجتماعی می خواهید؟ / این آموزش مهم است

خط سلامت: یکی از مهم ترین مهارت های اجتماعی برای کودکان، سلام کردن است. سلام کردن، یکی از اولین مهارت ها برای برقراری ارتباط با دیگران است.

کودک اجتماعی می خواهید؟ / این آموزش مهم است

به گزارش خط سلامت آموزش دادن به کودکان برای سلام کردن ، می تواند از راه های مختلفی صورت پذیرد. چیزی که مهم است این است که این آموزش متناسب با توانایی کودک و ترجیحا در قالب بازی باشد.

چه زمانی آموزش سلام کردن به دیگران ضرورت دارد؟

یکی از مواردی که والدین حین آموزش سلام کردن به کودک خود، باید مدنظر قرار دهند؛ توجه به کیفیت و کمیت سلام کردن است. اگر کودک بطور کلی سلام نمی کند، یعنی کمیت این مهارت اجتماعی دچار مشکل است، در عوض اگر کودک سلام می کند ولی با لحن نامناسب یا آهنگ صدای خیلی بلند یا خیلی آرام، کیفیت سلام کردن مشکل دارد. در هر دو حالت لازم است پدر و مادر، مهارت اجتماعی سلام کردن را به کودک خود آموزش دهند.

آموزش سلام کردن با بازی

اگر نقص در کمیت سلام کردن کودک است، یکی از مناسب ترین روش ها برای آموز ش سلام کردن ، این است که والدین شرایطی را ایجاد کنند که کودک در آن بتواند، این مهارت را یاد بگیرد و تمرین کند، مثلا: پدر و مادر می توانند دو نفر از دوستان کودک را دعوت کنند و از کودک بخواهند، به دوستانش سلام کند. وجود پدر و مادر و هم سالان کودک، فضایی امن ایجاد می کند که احتمال انجام رفتار مناسب را افزایش می دهد، همچنین اگر مشکل در کیفیت سلام کردن کودک باشد، مادر یا پدر می توانند از طریق نقش بازی کردن به همراه کودک، نحوه سلام کردن مناسب را به او آموزش دهند، به این ترتیب که مادر در یک بازی، مثلا بازی خرید کردن از فروشگاه، ابتدا با صدایی خیلی بلند سلام می کند و کودک فقط مشاهده می کند، سپس بار دیگر مادر با صدایی مناسب و لحنی آرام سلام می کند و به دنبال آن از کودک خواسته می شود این بار او وارد مغازه شود و به گونه ای مناسب سلام کند. دنیای کودکان با بزرگسالان تفاوت های بسیاری دارد؛ سعی کنید با بازی و قصه گفتن وارد دنیای کودکان شوید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان