فضای باز ، این نگرانی رایج والدین را کم می کند

خط سلامت: بیرون بردن بچه ها در فضای باز می تواند اثرات منفی زمان تماشای تلویزیون و صفحه نمایش را کاهش دهد.

فضای باز ، این نگرانی رایج والدین را کم می کند

به گزارش خط سلامت قرار گرفتن در معرض تماشای بیش از حد صفحه نمایش در دو سالگی با مهارت های ارتباطی و زندگی روزمره ضعیف تر در سن چهار سالگی همراه است، با این حال، گذراندن وقت در خارج از منزل می تواند برخی از اثرات منفی استفاده از صفحه نمایش را کاهش دهد.

مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش

اگر فرزندان خردسالی دارید، احتمالاً نگران این هستید چه مدت زمانی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش می کنند، خواه تبلت، تلفن، رایانه یا تلویزیون . احتمالاً می خواهید بدانید چگونه زمان صفحه نمایش بر رشد فرزندتان تأثیر می گذارد و فکر می کنید آیا کاری وجود دارد که برای متعادل کردن اثرات منفی انجام دهید.

صفحه نمایش و مهارت‌های ارتباطی ضعیف‌

تحقیقات جدید در ژاپن نشان می‌دهد صرف زمان بیشتر روی صفحه نمایش در ۲ سالگی با مهارت‌های ارتباطی ضعیف‌تر و زندگی روزمره در ۴ سالگی مرتبط است اما زمانی که بچه‌ها در فضای باز هم بازی می‌کنند، برخی از اثرات منفی استفاده از صفحه نمایش کاهش می‌یابد.

در این مطالعه محققان 885 کودک 18 ماهه تا 4 ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها رابطه بین سه ویژگی کلیدی را بررسی کردند: میانگین مدت زمان استفاده از صفحه نمایش در روز در 2 سالگی، میزان بازی در فضای باز در 2 سال و 8 ماهگی، و نتایج رشد عصبی - به طور خاص، ارتباط، مهارت های زندگی روزانه، و نمرات اجتماعی شدن بر اساس ابزار ارزیابی استاندارد به نام مقیاس رفتار تطبیقی ​​واینلند در 4 سالگی.

کنجی جی. تسوچیا، پروفسور اوزاکا توضیح می‌دهد: اگرچه هم مهارت‌های ارتباطی و هم مهارت‌های زندگی روزمره در کودکان 4 ساله که در 2 سالگی بیشتر از صفحه نمایش استفاده می‌کردند بدتر بود، اما زمان بازی در فضای باز تأثیرات بسیار متفاوتی بر این دو پیامد رشد عصبی داشت.

متوجه شدیم بازی در فضای باز واقعاً تأثیرات منفی مدت زمان صفحه نمایش بر ارتباطات را تغییر نمی دهد اما بر مهارت های زندگی روزمره تاثیر دارد.

فضای باز و تأثیرات منفی مدت زمان صفحه نمایش

به طور خاص، تقریباً یک پنجم از تأثیرات تماشای صفحه نمایش بر مهارت‌های زندگی روزانه با بازی در فضای باز انجام می‌شود، به این معنی که افزایش زمان بازی در فضای باز می‌تواند تأثیرات منفی زمان صفحه نمایش را بر مهارت‌های زندگ ی روزانه تقریباً 20 درصد کاهش دهد.

محققان همچنین دریافتند اگرچه ارتباطی با زمان تماشای صفحه نمایش ندارد، اما اجتماعی شدن در کودکان 4 ساله که در 2 سال و 8 ماهگی زمان بیشتری را صرف بازی در خارج از خانه کرده بودند، بهتر بود.

به طور خاص، تقریباً یک پنجم از تأثیرات تماشای صفحه نمایش بر مهارت‌های زندگی روزانه توسط بازی در فضای باز انجام می‌شود، به این معنی که افزایش زمان بازی در فضای باز می‌تواند تأثیرات منفی زمان صفحه نمایش را بر مهارت‌های زندگی روزانه تقریباً 20 درصد کاهش دهد.

بهینه‌سازی زمان صفحه نمایش

توموکو نیشیمورا می‌گوید: در مجموع، یافته‌های ما نشان می‌دهد که بهینه‌سازی زمان صفحه نمایش در کودکان خردسال برای رشد عصبی مناسب بسیار مهم است.

ما همچنین دریافتیم زمان تماشای صفحه با نتایج اجتماعی ارتباطی ندارد و حتی اگر زمان نمایش نسبتاً زیاد باشد، تشویق بیشتر به بازی در فضای باز می‌تواند به حفظ سلامت و رشد مناسب کودکان کمک کند.

از آنجایی که اجتناب از استفاده از دستگاه های دیجیتال حتی در کودکان بسیار کم سن و سال دشوار است، تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین خطرات و مزایای استفاده از صفحه نمایش در کودکان کم سن و سال مشتاقانه در انتظار است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان