سلامت مغز/ زنان خانه دار بیشتر آلزایمر می گیرند یا زنان کارمند

زنانی که کار می کنند و حقوق و دستمزد دریافت می کنند از سلامت مغز بهتری برخوردار هستند.

سلامت مغز/ زنان خانه دار بیشتر آلزایمر می گیرند یا زنان کارمند

به گزارش هما مسافر از خط سلامت مطالعه جدیدی نشان داد زنانی که در طول زندگی صرف نظر از اینکه متاهل یا مجردند فرزند داشته یا فرزند ندارند وقت خود را در صرف کار و حقوق و مزایا کرده‌اند سرعت حافظه آنها پس از چند سال کمتر کاهش پیدا می‌کند و از سلامت مغز بهتری برخوردار هستند.

از آنجا که کاهش حافظه می تواند نشانه اولیه زوال عقل و آلزایمر باشد و دو سوم آمریکایی‌ های مبتلا به بیماری آلزایمر را زنان تشکیل می دهند مجله پزشکی آکادمی مغز و اعصاب آمریکا در مورد علل خطر آلزایمر و راه های کاهش آن سلسله تحقیقاتی را صورت داده است که نتایج آن نشان می‌دهد اگر به خطرات کار فکر کنیم استرس و فشار های جسمی بیشتر به نظر می رسند اما وقتی که فرد بر اثر کار کردن، درامد حاصل می کند در اصل به نوعی از سلامت مغز خود محافطت می کند بنابراین از مزایای بالقوه یک شغل علاوه بر کسب درامد می توان به تعامل اجتماعی و تحریک فکری اشاره کرد که در برابر کاهش شناخت بعنوان یک عامل محافظت کننده سلامت مغز هستند.

از سوی دیگر دانشمندان می گویند زنانی که حقوق دارند زندگی بهتر و دور استرسی را تجربه می کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان