زوال عقل با این زنگ خطر جدی بگیرید !

خط سلامت: با افزایش سن، قدرت عضلانی به تدریج از دست می رود و سرعت عمل کاهش می یابد، به گونه ای که انجام کارهای ساده مانند ایستادن، راه رفتن و نشستن دشوارتر می شود که می‌تواند هشداری برای زوال عقل باشد.

زوال عقل با این زنگ خطر جدی بگیرید !

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد کاهش قدرت عضلانی و سرعت عمل با افزایش سن می‌تواند هشداری برای زوال عقل باشد.

رابطه بین قدرت عضلانی و زوال عقل

برای بررسی رابطه بین قدرت عضلانی و زوال عقل ، تیم های تحقیقاتی در یک مطالعه طولی متمرکز بر زنان، بیش از 1000 آزمودنی با میانگین سنی 75 سال را مورد پژوهش قرار دادند.

این تیم تحقیقاتی از قدرت چنگ زدن، زمان لازم برای بلند شدن از روی صندلی، راه رفتن و ژست بدنی هنگام نشستن به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری قدرت عضلانی استفاده کرد. این آزمایش پس از پنج سال، مجددا، برای زیر نظر گرفتن میزان کاهش قدرت عضلانی تکرار شد.

زوال عقل را پیش بینی کنید

نتایج این تحقیق نشان داد: قدرت گرفتن کمتر و حرکت کندتر، مستقل از خطر ژنتیکی و عوامل سبک زندگی مانند: سیگار کشیدن، مصرف الکل و سطح فعالیت بدنی، عوامل خطر مهمی برای ابتلا به زوال عقل هستند.

زنانی که ضعیف ترین قدرت چنگ زدن را داشتند، دو برابر بیشتر در معرض خطر زوال عقل در اواخر عمر بودند؛ همچنین کسانی که بیشترین کاهش را در قدرت عضلانی و سرعت نشان داده بودند، به ترتیب 2 و 2.5 برابر بیشتر احتمال داشت که دچار زوال عقل شوند.

یک هشدار اولیه

دکتر مارک سیم می گوید: از آنجا که زوال شناختی و حرکتی بایکدیگر شباهت هایی دارند، قدرت گرفتن اشیاء که به راحتی با استفاده از دستگاه دستی معروف به دینامومتر اندازه گیری می شود، معیاری برای سلامت مغز و سیستم شناختی است.

دکتر سیم گفت: بیماری قلبی عروقی، التهاب و احساس ضعف از عوامل خطر شناخته شده برای زوال عقل هستند.

پیشگیری از زوال عقل

یافته های مطالعات اخیر، می تواند به متخصصان سلامت کمک کند تا خطر زوال عقل را در بیماران زودتر شناسایی کنند.

ترکیب تست‌های عملکرد عضلانی به‌عنوان بخشی از غربالگری زوال عقل ، برای شناسایی افراد در معرض خطر مفید است؛ چرا که این افراد می توانند از برنامه‌های پیشگیری اولیه مانند رژیم غذایی سالم و سبک زندگی فعال، با هدف جلوگیری از شروع بیماری زوال عقل ، بهره‌مند شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان