این هوش پائین رابطه را تخریب می کند / اگر این 6 نشانه را ندارید باهوش هستید

خط سلامت: هوش هیجانی پایین موجب می شود تا در درک دقیق احساسات خود و دیگران ناتوان شوید.

این هوش پائین رابطه را تخریب می کند / اگر این 6 نشانه را ندارید باهوش هستید

هوش هیجانی(EQ) برای هر جنبه ای از زندگی ضروری است. به گزارش خط سلامت بسیاری از کارشناسان اکنون بر این باورند هوش هیجانی (EQ) در تعیین موفقیت کلی در زندگی مهمتر از آی کیو (IQ) است. به این ترتیب، داشتن هوش هیجانی پایین نه تنها بر روابط بین فردی بلکه بر سلامت روحی و جسمی تأثیر منفی می گذارد.

 هوش هیجانی پایین

هوش هیجانی نقش مهمی در تقویت یا تضعیف روابط اجتماعی ایفا می کند. افرادی که هوش هیجانی پایین دارند نمی توانند احساسات دیگران را درک کنند؛ همین امر باعث می شود این افراد معمولا در روابط خود شکست را تجربه کنند.

هوش هیجانی و بی توجهی به احساسات دیگران

بسیاری از افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، از احساسات دیگران غافل هستند. ممکن است از اینکه شریک زندگی شان از دست آنها عصبانی باشد یا اینکه دوست داشته نشوند اهمیتی ندهند.

همچنین وقتی دیگران از آنها انتظار دارند که بدانند چه احساسی دارند، آزرده خاطر می شوند.

هوش هیجانی و رفتار بی احساس

در بیشتر موارد، افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند، نمی دانند چه موقع باید حرف بزنند و هر زمانی که دل شان می خواهند صحبت می کنند.

سرزنش نکردن دیگران

افراد با هوش هیجانی پایین بینشی در مورد اینکه چگونه احساسات آنها ممکن است منجر به مشکلات شود، ندارند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، اولین واکنش آنها این است که فرد یا چیز دیگری را مقصر بیابند. آنها ممکن است نشان دهند که برای کاری که انجام می دهند هیچ انتخاب دیگری ندارند و دیگران موقعیت آنها را درک نمی کنند.

مهارت های مقابله ای ضعیف

ناتوانی در کنار آمدن با موقعیت‌های پر هیجان می‌تواند نشانگر هوش هیجانی پایین باشد. برای کسانی که هوش هیجانی پایینی دارند درک احساسات قوی، چه در مورد خود و چه در مورد احساسات دیگران دشوار است. این افراد اغلب از این موقعیت ها دور می شوند تا مجبور نباشند با پیامدهای عاطفی مقابله کنند. پنهان کردن احساسات واقعی در آنها بسیار رایج است.

طغیان های عاطفی

توانایی تنظیم هیجانات یکی از مولفه های هوش هیجانی است. افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند اغلب برای درک و کنترل احساسات خود دچار مشکل می شوند. آنها ممکن است بدون اینکه بفهمند واقعاً چه احساسی دارند یا چرا اینقدر ناراحت هستند، واکنش نشان می دهند.

بی توجهی به دیگران

افراد با هوش هیجانی پائین تمایل دارند بر مکالمه مسلط شوند. این افراد همیشه راهی پیدا می کنند تا بحث را در دست بگیرند و از تجارب خود تعریف کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان