فواید بی نظیر خیال پردازی برای مغز و حل مشکلات

خط سلامت : خیال پردازی به خصوص هنگامی که در محیط های بیش از حد شلوغ قرار گرفته ایم بسیار مفید است و خیال پردازی به عنوان یکی از ابزار های سلامت روان برای فرار از استرس و اضطراب در دست شما است.

فواید بی نظیر خیال پردازی برای مغز و حل مشکلات

خیال پردازی شما را در منطقه آلفا قرار می دهد جایی که آرام هستید و استرس تان در کمترین میزان خود قرار دارد .

به گزارش خط سلامت خیال پردازی باعث آرامش ذهنی می شود. در نتیجه این دوره های منظم آرامش سلامتی مغز تضمین می شود.

روانشناسان می گویند خیال پردازی همیشه هم بد نیست. همه خیال پردازی می کنیم . افراد 47 درصد از وقت خود را در خیال پردازی می گذرانند.

خیال پردازی چیست؟

خیال پردازی را می توان به عنوان میانبری کوتاه از موقعیت کنونی دانست. برخلاف آنچه تا کنون گفته شده است محققان می گویند خیال پردازی درباره چیزهای دلپذیر مفید است. 

خیال پردازی و حل مشکلات

خیال پردازی های روزانه صرفاً فرارهای کوچک نیستند. بیشتر ما می توانیم از نزدیک شدن به مشکلات خود با دیدی تازه بهره مند شویم. در یک مطالعه که الگوهای مختلف اندیشه داخلی را ردیابی می کرد ، محققان نتیجه گرفتند خیال پردازی برای ما مهم و مفید است.

به نظر می رسد این روند شناختی منجر به ایده های جدید می شود.اگرچه خیال پردازی غیرمعمول به نظر می رسد ، اما با خیال پردازی اجازه می دهیم افکارمان آزاد شود و در حل مشکلات ما کمک می کند.اگر در مشکلی گرفتار شدید ، به جای اینکه بیشتر در حل آن تلاش کنید ، گاهی خلاف آن را امتحان کنید و خیال پردازی کنید.

خیال پردازی و مغز

خیال پردازی چیزی بیش از یک سرگرمی ساده است. آنچه هنگام خیال پردازی در مغز اتفاق می افتد بسیار پیچیده است. در خیال پردازی در حال استفاده از جنبه های مختلف مغز خود هستید. شبکه حل مسئله اجرایی و شبکه خلاقیت در مغز همزمان کار می کنند.

وقتی این مناطق مختلف مغزی را فعال می کنیم ، به اطلاعاتی دسترسی پیدا می کنیم که قبلاً دور از دسترس بودند.

خیال پردازی رسیدن به اهداف

گاهی اوقات ورزشکاران و مجریان از خیال پردازی هدفمند برای تمرین قبل از بازی یا اجرا استفاده می کنند. این روش مغز آنها را برای موفقیت سیم کشی می کند. مانند این است که برای نتیجه ای که می خواهید از نظر ذهنی تمرین کنید.

خیال پردازی و خلاقیت

تحقیقات نشان داده است  خیال پردازی با سطوح بالاتر خلاقیت ارتباط دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان