استرس های شغلی چه دردهایی را ایجاد می کند؟ / اگر دغدغه های کاری دارید بخوانید

خط سلامت: استرس های شغلی منجر به مشکلات تغذیه ای مانند فرصت محدود برای خوردن غذا می شود.

استرس های شغلی چه دردهایی را ایجاد می کند؟ / اگر دغدغه های کاری دارید بخوانید

 تحقیقات نشان داده است برنامه کاری فشرده و استرس های شغلی ، منجر می شود فرد میل و رغبتی برای پختن و صرف غذا نداشته باشد.

استرس های شغلی و عادت غذایی ناسالم

استرس های شغلی منجر به خوردن میان وعده های متنوع مانند: چیپس و یک تکه شکلات می شود.

به گزارش خط سلامت احساس گرسنگی، بلافاصله بعد از صرف وعده غذایی، منجر به خوردن میان وعده های متنوع که مشکلات گوارشی مانند یبوست، سطح پایین انرژی و افزایش وزن را به دنبال دارد.

مشکلات روانی و عادت های غذایی

رژیم غذایی ناسالم و عات های غذایی مخرب که به دنبال استرس های شغلی ایجاد می شود؛ مشکلات روحی و روانی را به همراه دارد. یکی از مخرب ترین عادت های غذایی که معمولا در سبک زندگی پر استرس دیده می شود، نخوردن صبحانه است.

صبحانه ضرورت است

استرس های شغلی، برنامه کاری فشرده و فرصت محدود برای خوردن غذا باعث می شود برخی افراد شاغل از خوردن صبحانه خودداری کنند.

سعی کنید بلافاصله از بیدار شدن از خواب؛ صبحانه بخورید. اگر صبح ها احساس می کنید گرسنه نیستید، به معنای آن است که شب گذشته بیش از حد غذا خورده اید و یا نزدیک به ساعت خواب تان وعده غذایی شام را صرف کرده اید. برای این که صبح‌ها اشتهای بهتری داشته باشید، بهتر است آخرین وعده غذایی خود را ۲ ساعت قبل از خواب تمام کرده باشید.

ناهار متعادل و افزایش انرژی

به هیچ عنوان اجازه ندهید استرس های شغلی باعث حذف شدن وعده غذایی نهار شود. یک وعده غذایی نهار متعادل دارای مقدار زیادی سبزیجات، مقدار کمی پروتئین و کربوهیدرات سالم است که به افزایش انرژی کمک می کند.

پرخوری ناشی از استرس های شغلی

گاهی افراد در پاسخ به استرس های شغلی غذا می خورند، چراکه غذا خوردن موجب لذت آنی می شود و برای چند لحظه احساس تنش را به حداقل می رساند.

اگر بیش از وعده های غذایی مفید، غذاهای غیر مفید را مصرف می کنید؛ احساس استرس بیشتری خواهید داشت. برخی استراتژی‌های جایگزین عبارتند از:

یاد بگیرید گرسنگی جسمی با گرسنگی حسی چه تفاوتی دارد؛ برای مثال ممکن است سردرد داشته باشید و در این زمان برای پاسخ به این درد به سمت احساس گرسنگی حرکت کنید.

در زمان های ثابت وعده های غذایی را مصرف کنید، تا گرسنگی جسمی را کنترل کنید. این مساله باعث می شود تا احساسات خود را با وعده های غذایی دچار اشتباه نکنید.

هنگام غذا خوردن بنشینید و برای وعده غذایی یا میان وعده خود از یک بشقاب استفاده کنید، وقت بگذارید و به آنچه که می خورید متمرکز شوید.

عاشق خود باشید، اگر بدن خود را دوست نداشته باشید استرس های شغلی افزایش پیدا می کند، بنابراین بهتر است با خود مهربان باشید.

برای مراقبت از خود از ابزارهای دیگر کنار آمدن با استرس های شغلی استفاده کنید، مراقبت از خودتنها شامل توجه به ظاهر نیست؛ سعی کنید الگوی خواب خود را اصلاح کنید تا احساس ضعف کمتری داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان