قرمز رنگ دو مفهوم ضد و نقیض دارد+ کدامیک را باور کنیم؟

خط سلامت: رنگ قرمز در روانشناسی شدیدترین احساسات را ایجاد می کند. در حالی که رنگ های سرد مانند سبز و آبی معمولاً آرام و آرامبخش تلقی می شوند ، رنگ قرمز  گرم ترین و متناقض ترین رنگ  به حساب می آید.

قرمز رنگ دو مفهوم ضد و نقیض دارد+ کدامیک را باور کنیم؟

رنگ قرمز در حقیقت ، این رنگ آتشین بیش از هر رنگ دیگری نشانگر روابط عاطفی ضد هم است: رنگ قرمز  با شور و عشق و همچنین قدرت و عصبانیت ارتباط دارد. در زیر برخی از رایج ترین احساسات و کیفیت هایی که رنگ قرمز می تواند ایجاد کند وجود دارد.

خطر و هشدار

به لطف طول موج طولانی ، رنگ قرمز یکی از بارزترین رنگ ها است. اغلب برای هشدار در مورد خطر قریب الوقوع استفاده می شود. از رنگ قرمز همچنین برای انتقال خطر به صورت غیرمعنی دار استفاده می شود.

هیجان و انرژی

این رنگ تحریک کننده با هیجان همراه است. مطالعات نشان می دهد پوشیدن رنگ قرمز می تواند برخی از اثرات فیزیکی زیر را داشته باشد:

فشار خون بالا

متابولیسم بالا

افزایش ضربان قلب

افزایش میزان تنفس

همه این تغییرات فیزیولوژیکی به طور طبیعی باعث جهش سطح انرژی می شوند.

پرخاشگری

در میان فرهنگ ها ، مردم به طور شهودی رنگ قرمز را با مفهوم عصبانیت مرتبط می دانند . این رابطه با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنگام عصبانیت از افزایش جریان خون در صورت قرمز می شوند ، منطقی است.

تسلط

فقط خلق و خو و احساسات نیستند که رنگ قرمز می تواند بر آن تأثیر بگذارد. در ورزش ، پوشیدن رنگ قرمز می تواند شانس پیروزی را افزایش دهد.

در المپیک 2004 آتن ، در چهار رشته ورزشی بوکس ، کشتی یونانی-رومی ، کشتی آزاد و تکواندو به طور تصادفی لباس رنگ قرمز یا آبی به آنها داده شد. در هر چهار مسابقه ، شرکت کنندگان قرمزپوش در مبارزات بیشتری پیروز شدند.

بسیاری فکر می کنند این نتایج به دلیل ارتباط بین سلطه درک شده رنگ قرمز است. به عنوان مثال ، استفاده از لباس رنگ قرمز ممکن است باعث شود یک ورزشکار احساس تسلط و عملکرد تهاجمی تری داشته باشد. متناوباً ، ممکن است ورزشکاران با رنگ قرمز تهاجمی تر ، مسلط تر و بیشتر برنده یک رقابت بدنی باشند نه تنها توسط حریفان بلکه توسط داوران. دلیل آن هر چه باشد ، واضح است که ورزشکاران قرمز پوش نسبت به حریفان خود برتری قابل توجهی دارند.

شور و اشتیاق

اما رنگ قرمز همیشه نشانه خطر و پرخاشگری نیست. شاید جای تعجب نباشد که رنگ قرمز با اشتیاق ، عشق و میل نیز ارتباط دارد. پژوهش ها می توانند توضیح دهند که چرا افراد قرمز پوش به طور مداوم توسط جنس مخالف جذاب تر ارزیابی می شوند.

در یک مطالعه محققان تصویری از یک زن را به مردان نشان دادند و از آنها خواستند جذابیت او را ارزیابی کنند. برخی از مردان زنی را دیدند که پیراهن قرمز بر تن داشت در حالیکه دیگران همان زن را که پیراهن آبی رنگ بر تن داشت دیدند. نتایج نشان داد مردان زن را با رنگ قرمز مطلوب تر از همان زن با رنگ آبی ارزیابی می کنند.

قدرت

رنگ قرمز همچنین می تواند قدرت را نشان دهد رابطه ای که در تمام جامعه امروزی وجود دارد. "کراوات قدرت" که تاجران در سرتاسر جهان می پوشند ، به طور سنتی قرمز است. و "فرش قرمز" را که فقط برای معتبرترین افراد مشهور پهن شده است فراموش نکنید. به گفته برخی ، این ارتباط با قدرت و ثروت دلیل این است که زنان مردان قرمز پوش را بسیار جذاب می دانند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان