شوهران زنان شاغل شادتر و با عزت نفس بالاتری هستند

خط سلامت: مطالعات جدید نشان می‌دهد مردانی که همسران شاغلی دارند، از نظر روانشناختی وضعیت بهتری دارند.

شوهران زنان شاغل شادتر و با عزت نفس بالاتری هستند

تحقیقات حاکی از آن است که اشتغال زنان و مشارکت آن‌ها در اقتصاد خانواده، نه تنها به بهبود وضعیت مالی خانوار کمک می‌کند، بلکه به افزایش عزت نفس و شادکامی شوهران نیز منجر می‌شود.

به گزارش خط سلامت به نظر می‌رسد داشتن یک همسر شاغل ، حس استقلال و توانمندی را در مردان تقویت کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا نقش‌های سنتی جنسیتی را به چالش بکشند.

تاثیر اشتغال زنان بر رفاه روانی همسر

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردانی که همسران شاغلی دارند، به طور کلی از شادی و عزت نفس بیشتری برخوردارند. این یافته جالب از مطالعه‌ای به دست آمده که اخیراً در مجله روابط شخصی منتشر شده است. محققان در این مطالعه به بررسی رابطه پیچیده بین عزت نفس، شادی و تعارضات زناشویی در زوج‌های متاهل پرداخته‌اند.

چرا زنان شاغل چنین تأثیری بر شوهران خود دارند؟

محققان معتقدند حمایت مالی و عاطفی که همسران شاغل ارائه می‌دهند، می‌تواند به ایجاد روابط زناشویی سالم‌تر و رضایت‌بخش‌تر کمک کند. همچنین، داشتن یک شغل و احساس موفقیت شخصی، می‌تواند به افزایش عزت نفس همسران شاغل و در نتیجه کاهش تعارضات زناشویی کمک کند.

اهمیت این مطالعه چیست؟

این مطالعه نشان می‌دهد نقش‌های سنتی جنسیتی در حال تغییر هستند و زنان شاغل می‌توانند تأثیر مثبتی بر روابط زناشویی و سلامت روان همسران خود داشته باشند. همچنین، این مطالعه نشان می‌دهد که برای داشتن یک رابطه موفق، هر دو طرف باید احساس کنند که ارزشمند هستند و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نتیجه‌گیری

این مطالعه نشان می‌دهد که داشتن یک همسر شاغل می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان و شادی مردان داشته باشد. با این حال، این به معنای آن نیست که همه مردان ترجیح می‌دهند همسرانشان شاغل باشند. هر رابطه منحصر به فرد است و آنچه برای یک زوج مناسب است ممکن است برای زوج دیگری مناسب نباشد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان