ارتباط بیهوشی دوران بارداری مادر با اختلالات رفتاری کودکان

خط سلامت: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد بیهوشی عمومی مادر در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به اختلالات رفتاری مانند ADHD را در کودکان افزایش دهد.

 ارتباط بیهوشی دوران بارداری مادر با اختلالات رفتاری کودکان

مطالعه‌ای که اخیراً در مجله British Journal of Anesthesia منتشر شده است، نشان می‌دهد کودکانی که در دوران بارداری در معرض بیهوشی عمومی قرار گرفته‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات رفتاری مانند بیش فعالی قرار دارند.

به گزارش خط سلامت محققان دانشگاه کلمبیا با بررسی داده‌های بیش از 16 میلیون زایمان، دریافتند کودکانی که مادران شان در دوران بارداری تحت عمل جراحی و بیهوشی قرار گرفته‌اند، 31 درصد بیشتر احتمال دارد که در آینده به اختلالات رفتاری یا درونی‌سازی مبتلا شوند. این خطر به خصوص زمانی که قرار گرفتن در معرض بیهوشی در سه ماهه دوم یا سوم بارداری رخ دهد، بیشتر است.

بیهوشی در بارداری احتمال بیش فعالی در کودکان را افزایش می دهد

​در یک مطالعه جدید مشخص شده است کودکانی که در دوران بارداری در معرض بیهوشی قرار می‌گیرند، 31 درصد بیشتر احتمال دارد که به اختلالات رفتاری مبتلا شوند.

یافته‌های این مطالعه اهمیت توجه به اثرات طولانی‌مدت بیهوشی عمومی در دوران بارداری را برجسته می‌کند. محققان توصیه می‌کنند پزشکان و مادران باردار در مورد خطرات احتمالی بیهوشی آگاه باشند و در صورت امکان، از روش‌های جایگزین استفاده کنند.

همچنین یافته های این تحقیق نشان داد خطر ناشی از بیهئشی مادر در سه ماهه دوم و سوم بارداری بیشتر است.

این مطالعه به پزشکان و مادران باردار کمک می‌کند تا در مورد خطرات احتمالی بیهوشی آگاه باشند و همچنین محققان را تشویق می‌کند به دنبال روش‌های ایمن‌تر بیهوشی برای زنان باردار باشند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان