6 دلیل روانشناسی برای اینکه لازم نیست خود را به دیگران ثابت کنید

خط سلامت: ارزش خود را به طور کامل در شخص دیگری پیدا نخواهید کرد، آن را در خودتان پیدا خواهید کرد و سپس کسانی را جذب خواهید کرد که ارزش انرژی شما را دارند.

6 دلیل روانشناسی برای اینکه لازم نیست خود را به دیگران ثابت کنید

گاهی اوقات سعی می‌کنیم به دنیا نشان دهیم که بی‌عیب و نقص هستیم به امید اینکه مورد پسند و پذیرش همه قرار گیریم، اما نمی‌توانیم همه را راضی کنیم و نباید تلاش کنیم.

زیبایی ما در آسیب‌پذیری ما، احساسات پیچیده ما و ناکامل بودن اصیل ما نهفته است. وقتی خود واقعی خود را در آغوش می‌گیریم و تصمیم می‌گیریم که خودمان باشیم، نه کسی که فکر می‌کنیم دیگران می‌خواهند ما باشیم، خود را برای روابط واقعی، خوشبختی پایدار و آرامش درونی باز می‌کنیم.

به گزارش خط سلامت، نیازی نیست هر روز نقش بازی کنید. نیازی نیست وانمود کنید که کسی هستید که نیستید. شما هیچ چیزی برای اثبات مداوم ندارید. و اگر خود را در حال انجام این کار می‌بینید، به خود یادآوری کنید...

 به احساسات و مرزهای خود احترام بگذارید

هنگامی که با کسی برخورد می‌کنید که شما را بی‌اعتبار می‌کند، بی‌احترامی می‌کند یا بدون هیچ دلیل مشخصی با شما بدرفتاری می‌کند، خود را با تلاش برای تغییر آن‌ها یا جلب تأیید آن‌ها مصرف نکنید.

مطمئن شوید هیچ فضایی را در قلب خود برای نفرت از آن‌ها باقی نگذارید. به سادگی به خود مقداری فضای سالم بدهید و اجازه دهید کارما با چیزهایی که می‌گویند و انجام می‌دهند برخورد کند، زیرا هر مقدار زمانی که برای این افراد صرف کنید هدر خواهد رفت و هر مقدار نفرت و ناراحتی در قلب شما فقط در نهایت به شما آسیب خواهد رساند.

راستش را بخواهید، برخی از افراد همیشه به شما خواهند گفت چه کاری اشتباه انجام داده‌اید و سپس در تمجید از کاری که درست انجام داده‌اید تردید خواهند داشت.

یکی از آن‌ها نباشید و اجازه ندهید این افراد دائماً انرژی و شادی شما را تخلیه کنند. به یاد داشته باشید که فاصله گرفتن از افرادی که به شما احساسات منفی یا انرژی ناسالم می‌دهند، مراقبت از خود است.

عقب‌نشینی از موقعیت‌هایی که احساس می‌کنید قدردانی نمی‌شوید یا بی‌احترامی می‌شوید، مراقبت از خود است. با احترام احساسات و مرزهای خود را انتخاب کنید.

افرادی که واقعاً ارزش تحت تأثیر قرار دادن آن‌ها را دارند می‌خواهند خودتان باشید

در طولانی مدت بهتر است به خاطر آنچه هستید نفرت داشته باشید تا به خاطر آنچه نیستید دوست داشته شوید. در واقع، روابطی که اغلب در طولانی مدت خوب کار می‌کنند، روابطی هستند که شما را به یک فرد بهتر تبدیل می‌کنند بدون اینکه شما را به کسی غیر از خودتان تغییر دهند و بدون اینکه مانع از رشد شما نسبت به فردی که قبلاً بودید شوند.

بنابراین اجازه دهید دیگران شما را همانطور که هستید بپذیرند یا اصلاً. حتی اگر صدایتان می‌لرزد، حقیقت خود را بیان کنید!

با وفادار بودن به خود، چیزی نفس‌گیر را به دنیایی وارد می‌کنید که قبلاً وجود نداشت. شما شگفت‌انگیز هستید وقتی شور و قدرت شما در حالی که مسیر خود را دنبال می‌کنید درخشش پیدا می‌کند - زمانی که حواس شما با نظرات دیگران پرت نمی‌شود. 

قدرتمند هستید وقتی اجازه می‌دهید اشتباهات شما به شما آموزش دهند و اعتماد به نفس شما از تجربیات دست اول ساخته می‌شود. زمانی که می‌دانید می‌توانید بیفتید، خود را بلند کنید و بدون اجازه کسی به جلو حرکت کنید.

تغییر نکنید فقط برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند. به یادگیری، رشد و پرورش بهترین خود ادامه دهید و خیلی زود افراد مناسب شما را همانطور که هستید دوست خواهند داشت.

اصلی‌ترین فردی هستید که می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید

در هر موقعیتی که تا به حال بوده اید، مثبت یا منفی، یک رشته مشترک شما هستید. این مسئولیت شما و تنها شماست که تشخیص دهید صرف نظر از آنچه تا به این نقطه از زندگی شما اتفاق افتاده است، شما قادر به انتخاب تغییر موقعیت خود یا تغییر نحوه فکر کردن خود هستید. اجازه ندهید نظرات دیگران با این حقیقت حاکم تداخل کنند.

آنچه شما قادر به انجام آن هستید تابعی از آنچه دیگران فکر می‌کنند برای شما امکان‌پذیر است نیست. آنچه شما قادر به انجام آن هستید در درجه اول به آنچه انتخاب می‌کنید که با زمان و انرژی خود انجام دهید بستگی دارد بنابراین نگران آنچه همه فکر می‌کنند نباشید. فقط کار خود را ادامه دهید.تنها افرادی که شما را به خاطر انجام این کار سرزنش خواهند کرد، کسانی هستند که می‌خواهند شما دروغ زندگی کنید.

معیارهای رایج جامعه برای ارزش بی‌ارزش هستند

هنگامی که خود را بین آنچه شما را حرکت می‌دهد و آنچه جامعه به شما می‌گوید برای شما درست است گیر می‌افتید، همیشه مسیری را طی کنید که شما را زنده نگه می‌دارد، مگر اینکه بخواهید همه خوشحال باشند، به جز شما.

جدی، مهم نیست زندگی شما را به کجا می‌برد، شهرهای بزرگ یا شهرهای کوچک، شما ناگزیر با دیگران برخورد خواهید کرد که فکر می‌کنند بهترین چیزها را برای شما می‌دانند - افرادی که فکر می‌کنند از شما بهتر هستند - افرادی که فکر می‌کنند خوشبختی، موفقیت و زیبایی به معنای یکسان برای همه است...

آن‌ها سعی خواهند کرد ارزش شما را بر اساس آنچه دارید اندازه بگیرند، نه اینکه چه کسی هستید. اما شما بهتر از این می‌دانید - چیزهای مادی مهم نیستند. فقط پول را تعقیب نکنید. به ایده‌ها و فعالیت‌هایی که شما را زنده می‌کنند برسید.

به دنبال چیزهایی با ارزش بیشتر باشید چیزهایی که پول نمی‌تواند بخرد. مهم داشتن قدرت شخصیت، قلب صادق و احساس ارزش خود است.

زندگی مسابقه نیست

حقیقت این است که بیشتر خوشبختی و رشد شما هنگام حرکت رخ می‌دهد، نه در حالی که در خط پایان ایستاده‌اید. بنابراین هر چند که لازم است به خود یادآوری کنید که عقب نیستید. جایی هستید که باید باشید. خود را به خاطر مدت زمانی که سفر شما طول می‌کشد قضاوت یا سرزنش نکنید. همه ما برای طی کردن مسافت خود به زمان خود نیاز داریم.

سخت کار کنید. خوب استراحت کنید. یاد بگیرید قطع ارتباط کنید. در مراقبت از خود شرکت کنید. در ماراتن زندگی، کلید یادگیری این است که هوشیار باشید و سرعت خود را تنظیم کنید.

مسیر رسیدن به چیزهای بزرگ از شکست می گذرد

شما یک کار در حال تغییر هستید. لازم نیست همیشه درست باشید، فقط نگران نباشید که اشتباه کنید. خراب کردن بخشی از این فرآیند است. عدم دریافت تأیید یا حتی گاهی اوقات ظاهر شدن، تنها راه پیش رو است. اگر بیش از حد تلاش کنید تا همه را با "کمال خود" تحت تأثیر قرار دهید، رشد خود را کند خواهید کرد! شما تمام وقت خود را صرف جعل و ظاهر شدن به یک روش خاص خواهید کرد، به جای اینکه بزرگ شوید و به یک روش خاص زندگی کنید.

در واقع، زندگی بدون شکست گاهی غیرممکن است، مگر اینکه آنقدر محتاط زندگی کنید که در واقع اصلاً زندگی نمی‌کنید، شما فقط وجود دارید. و اگر از شکست در مقابل دیگران بیش از حد ترس دارید، نمی‌توانید کاری را انجام دهید که برای موفقیت در چشمان خود نیاز است.

باید به یاد داشته باشید مهم نیست چند بار شکست بخورید یا سفر شما چقدر نامرتب است، تا زمانی که از برداشتن قدم‌های کوچک به جلو دست بردارید. در نهایت، کسانی که اهمیتی نمی‌دهند که شکست اجتناب‌ناپذیر است، کسانی هستند که پیشرفت تدریجی می‌کنند. و شما می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

اکنون نوبت شماست

 نوبت شماست که خود را به همه ثابت نکنید، زیرا شما نیازی به تشویق یا یک اثر پرفروش یا ارتقاء یا یک میلیون دلار ندارید. شما اکنون کافی هستید! شما چیزی برای اثبات ندارید. کمتر نگران باشید دیگران شما را چگونه می‌بینند و بیشتر به این فکر کنید که خودتان را چگونه می‌بینید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان