محققان می گویند علت اوتیسم را یافته اند

خط سلامت: مطالعه‌ای جدید از دانشگاه فوکوی نشان می‌دهد سطح برخی اسیدهای چرب خاص در خون بند ناف نوزادان، می‌تواند در ایجاد اختلال طیف اوتیسم (ASD) نقش داشته باشد.

محققان می گویند علت اوتیسم را یافته اند

محققان دانشگاه فوکوی با بررسی خون بند ناف نوزادان متوجه شدند ترکیب خاصی از اسیدهای چرب، به نام دی هیدروکسی ایکوساترینوئیک یا diHETrE، با شدت علائم اوتیسم در کودکان ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خط سلامت سطح بالاتر این ترکیب با مشکلات در تعاملات اجتماعی کودکان و سطح پایین‌تر آن با رفتارهای تکراری و محدودکننده مرتبط است. محققان معتقدند این یافته می‌تواند به درک بهتر چگونگی رشد این اختلال در کودکان کمک کند و حتی به توسعه آزمایش‌هایی برای پیش‌بینی احتمال ابتلای نوزادان به اوتیسم منجر شود.

سطح اسیدهای چرب چگونه با ابتلا به اوتیسم رابطه دارد؟

محققان بر این باورند که التهاب در سیستم عصبی مرکزی یکی از عوامل اصلی در ایجاد اوتیسم است. از طرفی برخی اسیدهای چرب خاص در بدن به موادی تبدیل می‌شوند که می‌توانند التهاب را افزایش یا کاهش دهند.

خون بند ناف حاوی اطلاعات مهمی در مورد وضعیت سلامتی نوزاد است و محققان با بررسی این خون، به دنبال نشانه‌هایی از اختلالات احتمالی در آینده هستند.

اهمیت این یافته

درک این نکته که سطح برخی اسیدهای چرب خاص در خون بند ناف نوزادان، می‌تواند در ایجاد اختلال طیف اوتیسم (ASD) نقش داشته باشد، به دانشمندان کمک می کند تا مکانیسم‌های ایجاد اوتیسم را بهتر درک کنند.

همچنین ممکن است در آینده بتوان با بررسی خون بند ناف نوزادان، احتمال ابتلای آن‌ها به اوتیسم را پیش‌بینی کرد. این کشف می‌تواند به توسعه درمان‌های جدید و موثر برای اوتیسم کمک کند.

محدودیت‌های مطالعه

این مطالعه هنوز در مراحل اولیه است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

ارتباط بین اسیدهای چرب و اوتیسم پیچیده است و عوامل دیگری نیز ممکن است در ایجاد این اختلال نقش داشته باشند.

نتیجه‌گیری

یافته‌های این مطالعه امیدوارکننده است و می‌تواند گامی مهم در جهت درک بهتر و درمان اوتیسم باشد. با این حال، برای تأیید این نتایج و توسعه کاربردهای بالینی آن‌ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان