خطرات جدی سیگار کشیدن در بارداری برای نوزاد

خط سلامت: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد حتی سیگار کشیدن یک یا دو نخ در روز قبل یا در طول بارداری، می‌تواند سلامت نوزاد را به خطر بیندازد.

 خطرات جدی سیگار کشیدن در بارداری برای نوزاد

محققان دریافتند نوزادانی که مادران شان قبل از بارداری سیگار می‌کشیدند، 16 درصد بیشتر احتمال دارد پس از تولد با مشکلات سلامتی روبرو شوند و 13 درصد بیشتر نیاز به مراقبت‌های ویژه نوزادان داشته باشند.

به گزارش خط سلامت این خطر با افزایش میزان سیگار کشیدن مادر بیشتر می‌شود و حتی اگر مادر در طول بارداری سیگار را ترک کند، همچنان وجود دارد.

چرا سیگار کشیدن در دوران بارداری مطلقا ممنوع است؟

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد هیچ سطح ایمن و هیچ دوره امنی برای سیگار کشیدن در دوران بارداری وجود ندارد. پزشکان باید بر خطرات جدی سیگار کشیدن، حتی به مقدار کم، در دوران بارداری تأکید کنند.

اخیرا مطالعه ای روی بیش از 12 میلیون مادر در ایالات متحده انجام شده است. محققان دریافتند هرگونه سیگار کشیدن، چه قبل و چه در طول بارداری، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی جدی در نوزادان را افزایش می‌دهد. این مشکلات شامل مشکلات تنفسی، عفونت‌های خونی، تشنج و مشکلات عصبی است.

همچنین در این پژوهش گسترده مشخص شد ترک سیگار در اواسط بارداری نیز خطر مشکلات سلامتی نوزاد را به طور کامل از بین نمی‌برد.

این مطالعه نشان می‌دهد سیگار کشیدن یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای سلامت مادر و نوزاد است. ترک سیگار قبل از بارداری یا در اوایل بارداری بهترین راه برای کاهش این خطرات است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان