این چند آبمیوه موجب افزایش هوش تان می شود

خط سلامت: مصرف برخی آب میوه ها به عنوان یک روش خوشمزه و مغذی برای افزایش هوش تعریف می شود.

این چند آبمیوه موجب افزایش هوش تان می شود

آبمیوه برای افزایش هوش ایده جذابی به نظر می رسد! افزایش قدرت مغز به طور طبیعی هدفی است که بسیاری آرزوی رسیدن به آن را دارند.

به گزارش خط سلامت، این آب میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که از عملکرد شناختی حمایت می کنند و سلامت کلی مغز را بهبود می بخشند. در اینجا 6 مورد از بهترین آب میوه های شناخته شده برای تقویت قدرت و هوش مغز را معرفی می کنیم.

آب زغال اخته

زغال اخته اغلب به دلیل خوبی به عنوان “توت مغز” شناخته می شود. آب زغال اخته به عنوان یک آبمیوه برای افزایش هوش، سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه فلاونوئیدهاست، و به تقویت حافظه و عملکردهای شناختی کمک می کند.

مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه اروپایی نشان داد که مصرف منظم آب زغال اخته عملکرد شناختی را در افراد مسن بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند به سلول های مغز آسیب برساند و عملکرد را مختل کند.

آب انار

آب انار منبع دیگری برای مغز است. حاوی سطوح بالایی از پلی فنول ها است که نشان داده است حافظه را بهبود می بخشد و از مغز در برابر آسیب محافظت می کند. تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) نشان داد که نوشیدن منظم آب انار می تواند حافظه و فعالیت مغز را تقویت کند. خواص ضد التهابی انار همچنین به حفظ سلامت کلی مغز کمک می کند.

آبمیوه برای افزایش هوش: آب پرتقال

آبمیوه برای افزایش هوش

آب پرتقال سرشار از ویتامین C، برای سلامت شناختی عالی است. ویتامین C برای تولید انتقال دهنده های عصبی ضروری است و به کاهش مه مغز کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف منظم آب پرتقال با بهبود عملکرد شناختی در افراد میانسال و مسن مرتبط است.

محتوای آنتی اکسیدانی بالای پرتقال همچنین از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

آب چغندر

آب چغندر به دلیل توانایی ای که در بهبود عملکرد مغز دارد روز به روز بیشتر محبوبیت پیدا می کند. این نوشیدنی خوشرنگ سرشار از نیترات است که به افزایش جریان خون به مغز کمک می کند و عملکرد شناختی را بهبود می دهد.

مطالعه‌ای در دانشگاه Wake Forest نشان داد که نوشیدن آب چغندر قبل از ورزش منجر به ارتباط بیشتر مغز و بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن می‌شود. افزایش جریان خون به رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به سلول های مغز کمک می کند. با مصرف این مواد غذایی جریان خون را در بدن تان افزایش دهید.

شیره انگور

آب انگور، به خصوص از انگور تیره تهیه شده، یکی دیگر از گزینه های عالی برای سلامت مغز و به عنوان آبمیوه برای افزایش هوش عالی است. حاوی رسوراترول، یک آنتی اکسیدان قوی است که از عملکرد مغز و حافظه پشتیبانی می کند.

طبق مطالعه ای که در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده است، مصرف آب انگور می تواند حافظه و مهارت های حرکتی را در افراد مسن تقویت کند. پلی فنول های موجود در انگور همچنین به محافظت از مغز در برابر بیماری های عصبی کمک می کند.

آب گیلاس و آلبالو

گیلاس فقط خوشمزه نیست. آب این میوه برای مغز بسیار مفید است. آب گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به حفظ سلامت شناختی کمک می کند.

مطالعه ای نشان داد افراد مسنی که آب آلبالو مصرف می کردند، بهبود قابل توجهی در حافظه و توانایی های شناختی داشتند. آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و عملکرد بهتر مغز را بهبود می بخشد. بد نیست غذاهای التهابی را بشناسید.

منبع: ویستا
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان