6 راهکار برای کاهش خستگی در زنان

خط سلامت: علت خستگی در زنان چیست؟ خستگی زنان گاهی با تغییرات هورمونی پریود، بارداری و پیش از یائسگی مرتبط است. زنان همچنین احتمال بیشتری برای ابتلا به برخی بیماری‌های مرتبط با خستگی مانند سندرم خستگی مزمن و مولتیپل اسکلروزیس (MS) دارند.

6 راهکار برای کاهش خستگی در زنان

خستگی معمولاً به کمبود انرژی کوتاه مدت اشاره دارد که با استراحت یا خواب بهتر می شود. از سوی دیگر، خستگی بیشتر یک فرسودگی ذهنی یا فیزیکی مداوم است که بر کار، زندگی اجتماعی یا توانایی برای انجام کارهای روزمره تأثیر می گذارد.

کمبود هورمون زنانه شما را خسته می کند؟

به گزارش خط سلامت با افزایش سن و نزدیک شدن به یائسگی ، سطح استروژن به طور طبیعی کاهش می یابد بنابراین در این زمان احساس خستگی و خستگی معمول است. نوسانات خلقی، سردرد و مشکل در تمرکز نیز از علائم رایج یائسگی هستند

نوشیدن آب

به گزارش نازنین صدر از خط سلامت کم آبی بدن هر چند که خفیف باشد، ‌زنان را با احساس سردرد، خستگی و فقدان انرژی رو به رو می کند .نوشیدن یک بطری آب معجزه درمان این مشکل به ساده ترین شکل است

دوش گرفتن

حمام و دوش گرفتن در وسط روز یک حس جدید و انرژی بخش در وجود شما تزریق می کند و از خستگی کم خواهد کرد به گونه ای که با ناباوری می توانید تا ساعت های عصر این انرژی را باخود داشته باشید.

شارژ طلایی انرژی

استراحت های کوتاه 15 تا 20 دقیقه ای را از خود دریغ نکنید. احساس گناه حاصل از اینکه شما با اختصاص  دادن این فرصت به خود در امور فرزندان کوتاهی نکنید را دور بیندازید .

متخصصان این فرصت را به عنوان شارژ طلایی انرژی  و عامل کاهش خستگی می نامند . پس هر روز بدن تان را به شارژ طلایی همراه کنید.

تحرک

ورزش های منظم بهتر از چرت زدن موجب افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی بدن می شود. برداشتن گام های سریع در حال انجام دادن کارها خلا انرژی را پر می کند .

منوی خوشمزه

خوردن یک صبحانه سالم در حفظ انرژی در طول روز موثر است .مطالعات نشان می دهد مادرانی که به جای نوشیدن قهوه ، چای و .... از لقمه های نان و پنیر و گردو استفاده کرده اند از سطح انرژی بالاتری در طول روز برخوردار بوده اند .

حفظ قند خون

نوسانات قند خون در طول روز موجب احساس خستگی می شود . بنابراین باید میان وعده ها را به درستی انتخاب کرد. به جای مصرف مواد قندی و مواد خوراکی شیرین بهتر است از ریز مغذی های انرژی زا استفاده کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان