چرا هرگز نباید در زیر این سقف ها توقف کنید!

خط سلامت:در طلاق عاطفی همسران هیچ حس نشاط و درک متقابلی ندارند و در واقع به اجبار زیر یک سقف زندگی می کنند.

چرا هرگز نباید در زیر این سقف ها توقف کنید!

طلاق عاطفی ، فشار عاطفی زیادی به زوج وارد می کند . این مشکل افسردگی، اضطراب، پریشانی را در پی دارد و بنیان خانواده را سست می کند و احتمال خیانت به همسر را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت اختلاف و دعوا بخش جدا نشدنی هر زندگی مشترکی است. اما این مشکلات در برخی زوج ها به قدری زیاد است که آنها را به سمت طلاق عاطفی سوق می دهد. اغلب افراد از تاثیرات مخرب طلاق عاطفی بر زوج و فرزندان اطلاع ندارند.

طلاق عاطفی و اعتماد به هم

 طلاق عاطفی باعث می شود میزان اعتماد افراد به یکدیگر کم و نسبت به یکدیگر دچار سوء تفاهم شوند. افراد خانواده مدام دچار اشتباه شده و به دلیل نداشتن تکیه گاه و مأمن جدی در زندگی احساس یأس و سرخوردگی می کنند و با انواع بیماری های روانی روبرو می شوند. طلاق عاطفی، فشار عاطفی زیادی به زوج وارد می کند.

اگر زوج درگیر چنین زندگی ای هستند، سعی کنند با مراجعه به روانشناس بالینی مشکل را حل کنند. باید مشکل ریشه یابی و حل شود و زوج به طرف تفاهم عاقلانه پیش روند.

یعنی هر دو طرف بخواهند تغییر کنند و سطح انتظارات را پایین بیاورند. دست و پا زدن نتیجه ای جز اصطکاک و از بین بردن جسم و روان زوج و فرزندان ندارد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان