شکاف احساسات چه نقشی در پایان رابطه دارد؟ + مراحل زوال رابطه

خط سلامت: چگونه بفهمیم که در یک رابطه تمام شده است؟ برخی از نشانه های کلیدی که ممکن است رابطه شما قابل ترمیم نباشد عبارتند از: فقدان صمیمیت فیزیکی و احساس تنهایی.

شکاف احساسات چه نقشی در پایان رابطه دارد؟ + مراحل زوال رابطه

روابط معمولاً در چه مرحله ای به پایان می رسد؟

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات انجام شده 68 درصد از افراد پس از سه ماه رابطه خود را به پایان رسانده اند. این معمولاً به دلیل چیزی به نام " شکاف احساسات " است.

 شکاف احساسات تفاوت در مدت زمانی است که هر یک از طرفین برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهند در یک رابطه طولانی مدت باشند یا نه.

رابطه های عاشقانه نه تنها یک سری مراحل رشد را طی می‌کنند؛ بلکه مراحل زوال را نیز تجربه می‌کنند. بدتر شدن بدین معنا نیست که رابطه زوجین به پایان برسد. در عوض، زوجین ممکن است در طول دوران رابطه خود از مراحل زوال به مراحل رشد به جلو و عقب حرکت کنند.

 این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که شرکای عاشقانه از جزئیات کوچکی که همیشه آنها را به هم پیوند داده است غفلت می‌کنند. وقتی صمیمیت کاهش می‌یابد و شرکا احساس نارضایتی می‌کنند؛ این نارضایتی می‌تواند منجر به نگرانی در مورد رابطه شود.

مرحله درون روان پریشی

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که شرکا نگران هستند که آنها مانند گذشته با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند؛ یا دیگر با هم کارهای سرگرم‌کننده انجام ندهند. وقتی این اتفاق بیفتد ممکن است زندگی خود را بدون رابطه تصور کنند. این زوج‌ها به جای آنکه به رابطه به عنوان یک امر واقعی نگاه کنند؛ ممکن است به این موضوع فکر کنند که زندگی نکردن در این رابطه چگونه خواهد بود.

مرحله تصمیم بر جدایی

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که شرکا تصمیم می‌گیرند در مورد مشکلات خود و چگونگی حل مسائل صحبت می‌کنند و ممکن است از کمک خارجی مانند یک درمانگر استفاده کنند. این مرحله همچنین می‌تواند مرحله‌ای باشد که زوجین بحث‌های اولیه خود را درباره نحوه تقسیم منابع مشترک مانند اموال، پول یا فرزندان آغاز کنند.

حمایت اجتماعی

این مرحله زمانی رخ می‌دهد که جدایی اجتناب ناپذیر است و شرکا به دنبال حمایت اجتماعی خارج از روابط می‌گردند. در این مرحله، زوجین با گفتن به دوستان، خانواده یا فرزندان، اخبار جدایی خود را علنی می‌کنند. این زوج در فرآیند رهایی رابطه و کنار آمدن با پایان آن به حمایت اجتماعی افراد خارجی نیاز دارند.

مرحله مرحم

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه زوجین در یک رابطه به پایان می‌رسد؛ و هرکدام به زندگی شخصی خود ادامه می‌دهند. دو طرف برای درک کامل این رابطه، به زمان نیاز دارند تا فرآیند پس از پایان رابطه را طی کنند.

 گذر از این مرحله به شیوه‌ای سالم به ما کمک می‌کند تا یاد بگیریم در روابط آینده با موفقیت پیش برویم. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان