چرا باید به خانواده همسرتان احترام بگذارید؟

خط سلامت: اگر خانواده ام به همسرم احترام نمی گذارند چه کنم؟ به والدین تان بگویید باید به همسرتان احترام بگذارند و با آنها رفتاری متمدن داشته باشند، اگر نتوانستند آنها را از هم دور نگه دارید .

چرا باید به خانواده همسرتان احترام بگذارید؟

همسرتان باید بداند که از حمایت شما برخوردار است. احترام به خانواده همسر ، یکی از مهم ترین عواملی است که منجر به صمیمیت زوجین با یکدیگر می شود.

به گزارش خط سلامت احترام به خانواده همسر و تلاش برای برقراری رابطه صمیمی با آن ها، بسیاری از مسائل بین زوجین، خصوصا آن هایی که به تازگی ازدواج کرده اند را حل می کند.

چرا احترام به خانواده همسر مهم است؟

احترام به خانواده همسر، در درجه اول میزن احترامی که برای همسر خود قائل هستید را نشان می دهد؛ بنابراین نقش مهمی در پایداری زندگی مشترک ایفا می کند. 

احترام به خانواده همسر با انجام کارهای ساده

برخی مواقع احترام به خانواده همسر، در قالب رفتارهای خاصی تجلی پیدا می کند. در ادامه برخی رفتارهایی که نشان دهنده احترام به خانواده همسر است را معرفی می کنیم:

برنامه ریزی برای رفت و آمد با احترام به خانواده همسر

برای رفت و آمد و دیدن پدر و مادر همسرتان برنامه ریزی داشته باشید. این کار به تنهایی نشان دهنده احترام به خانواده همسر است. اگر هر بار بی خبر و ناگهانی به منزل آنها می روید، از برخوردهای متفاوت آنها نباید ناراحت شوید. بعد از ازدواج بهترین گزینه برای ارتباط با خانواده همسر، برنامه ریزی است.

با هماهنگی به منزل آنها بروید و به قول معروف از لنگر انداختن در منزل والدین خودداری کنید. به عنوان مثال برنامه بگذارید که هفته ای دو بار یا یک بار(بنا به شرایط تان) به دیدن آنها بروید نه اینکه هر روز یا یک روز در میان در بازه های طولانی ظهر تا شب آنجا باشید این کار ها نشان دهنده احترام به همسر و خانواده ی همسرتان است.

استثناها را بیان کنید

یک راه برای محقق ساختن ایده احترام به خانواده همسر، افزایش انعطاف پذیری است.

اگر خارج از برنامه ای که برای دیدن والدین همسرتان دارید، متوجه شوید یکی از آنها بیمار شده است، سعی کنید حتماً به دیدنشان بروید و البته مدت زمان کوتاهی را برای عیادت در کنار آنها بگذرانید. یک راه برای احترام به خانواده همسر، انعطاف پذیری است.

 حتماً به آنها بگویید که چون متوجه بیماری شان شده اید، تصمیم گرفته اید به دیدنشان بروید تا جویای حالشان باشید و اگر کاری داشتند برایشان انجام بدهید و قصد ندارید آنها را در زحمت بیندازید این رفتار ها در باطن به خودی خود نشانگر احترام به همسر است.

اختلاف نظرهای زوجی را به والدین نگویید

برخی از زوجین، خصوصا در اوایل زندگی مشترک، به محض بروز یک مشکل کوچک، به پدر و مادر همسر خود و یا هرکس دیگری از آشنایان اطلاع می دهند. افشا نکردن مشکلات خصوصی زندگی مشترک، درحقیقت احترام به خانواده همسر و البته شریک زندگی را نشان می دهد.

آنچه که بین زن و شوهر رخ می دهد، گذراست و آنها با پشت سر گذاشتن این مرحله از مشکل بوجود آمده عبور می کنند، اما والدین همسر هیچ گاه این تناقض ها برایشان حل نخواهد شد و همیشه در گوشه ذهنشان اینطور نقش خواهد بست که فرزند ما زندگی خوبی ندارد.

به همسر خود در رفتار با والدینش آزادی عمل بدهید

یکی از راه هایی که احترام به خانواده همسر را نشان می دهد این است که به همسر خود در رفتار با والدینش آزادی عمل بدهید.

 علاوه بر تعهدی که زوجین در برابر یکدیگر دارند، با رفتن به زیر یک سقف نیز باید بپذیرند که هر کدامشان در برابر خانواده و پدر و مادرش هم تعهدی دارد. پس اگر همسر شما نسبت به شما برخوردی شایسته دارد، اجازه بدهید آزادانه آنچه را دوست دارد برای والدین اش انجام بدهد.

مقایسه نکنید

مقایسه کردن، یکی از اصلی ترین عواملی است که صمیمت و شیرینی یک رابطه را از بین می برد.

یکی از رفتارهایی که به خوبی نشان دهنده احترام به خانواده همسر است، این است که سعی کنید پدر و مادر همسرتان را با پدر و مادر خود مقایسه نکنید و پیش روی آن ها از پدر و مادر خود تعریف نکنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان