چه اتفاقی می افتد که احترام همسران از بین می رود؟

خط سلامت: علت از بین رفتن احترام در ازدواج چیست و چگونه احترام در ازدواج از بین می رود؟

چه اتفاقی می افتد که احترام همسران از بین می رود؟

احترام در ازدواج و رابطه می تواند به آرامی به دلیل استرس ها و فشارهای روزمره از بین برود . به گزارش خط سلامت اگر شما یا شریک زندگی تان استرس دارید یا با مسائل خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است عصبانی و منفی باف شوید و ناامیدی خود را بر سر شریک تان خالی کنید.

زندگی مشترک و تجربه لحظه های شیرین در رابطه زوجی، مستازم این است که هر کدام از همسران نیازهای یکدیگر را بشناسند و به هم احترام بگذارند. 

 یکی از اصلی ترین مواردی که میزان صمیمیت در زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می دهد، نحوه ارتباط با خانواده همسر است. انجام برخی کارهای ساده زمینه را برای برقراری یک رابطه سالم و صمیمی با خانواده همسر فراهم می کند.

زندگی مشترک و احترام به خانواده همسر

برقراری رابطه سالم و صمیمی با خانواده همسر، مستلزم احترام به خانواده همسر است. 

یکی از مشکلاتی که معمولاً پس از تشکیل زندگی مشترک بروز پیدا می کند، مسئله ارتباط با خانواده همسر است. این مشکل زمانی حاد می شود که خانواده زوجین تفاوت های فرهنگی فراوانی با یکدیگر داشته باشند.

برخی زوج ها برای رفع این مشکل، از خانواده همسر فاصله می گیرند، فاصله گرفتن از خانواده همسر معمولا منجر به ناراحتی و افزایش تنش در روابط می شود. 

احترام به خانواده همسر 

احترام به خانواده همسر یکی از عوامل موثر بر افزایش صمیمیت زوجین است. انجام برخی کارهای ساده نشان دهنده احترام به خانواده همسر است؛ برخی از این رفتارها عبارت است از:

بهترین انتخاب ها

یکی از رفتارهایی که احترام به خانواده همسر را نشان می دهد این است که وقتی قصد دارید به منزل پدر و مادر همسرتان بروید، بهترین لباس هایتان را بپوشید و آراسته باشید. این نظم در پوشش باعث می شود آنها بدانند که شما احترام و اهمیت زیادی برایشان قائل هستید.

هدیه دادن

گرفتن دو شاخه گل یا یک بسته شکلات هزینه چندانی در بر ندارد، اما با این کار شما بطور غیرمستقیم به آنها می گویید که دوستشان دارید و برایشان احترام و ارزش قائلید. حتی می توانید از شیرینی هایی که خودتان درست کرده اید برای آنها ببرید. این کار تأثیر زیادی در جلب محبت طرفین نسبت به یکدیگر دارد و نشان دهنده احترام به خانواده همسر است.

احترام به همسر در حضور والدین

یکی دیگر از رفتارهایی که احترام به خانواده همسر را نشان می دهد این است که در حضور پدر و مادر همسرتان سعی کنید با احترام بیشتری با یکدیگر رفتار کنید.

همسرتان را با پیشوند «آقا» یا «خانم» صدا بزنید. پدر و مادرها وقتی خیالشان راحت شود که احترام فرزندشان پا برجاست تا حد زیادی از مقاومتشان در برابر رفتارهای شخصی که به تازگی وارد خانواده شان شده کمتر خواهد شد و سریع تر با او صمیمت پیدا می کنند.

دخالت ممنوع!

احترام به خانواده همسر  متلزم این است وارد بحث های خانودگی همسرتان نشوید.به عنوان مثال اگر پدر و مادرشوهرتان از سفر ناگهانی ای که می خواهید آخر هفته بروید انتقاد می کنند، اجازه دهید همسرتان، به عنوان فرزند آن ها پاسخ بدهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان