فیلم/ فشار گرما بر مغز چه تاثیری می گذارد؟ + 5 دقیقه ای فشار را کاهش دهید

خط سلامت: هوای گرم می تواند شرایطی را ایجاد کند که منجر به اختلال در کارکرد مغز شود.

فیلم/ فشار گرما بر مغز چه تاثیری می گذارد؟ + 5 دقیقه ای فشار را کاهش دهید

در فصل تابستان ، هنگامی که مغز بیش از حد گرم می شود، می تواند منجر به تغییرات فیزیولوژیکی و عصبی بسیاری شود که می تواند بر عملکرد شناختی، هوشیاری و سلامت کلی تأثیر بگذارد. متأسفانه بیشتر این تغییرات با از دست دادن حافظه و کاهش تمرکز همراه است و از طریق رفتارهایی مانند افزایش تحریک پذیری، پرخاشگری، اضطراب و احساس «مه مغزی» بروز می کند.

به گزارش خط سلامت تغییرات در دمای مغز شما می تواند ناشی از منابع داخلی (تب) یا خارجی (هوای گرم) باشد. اما در هر صورت، با افزایش دمای مغز، رفتارهای منفی نیز افزایش می یابد. دانشکده پزشکی ییل مقاله اخیری را در مجله مهندسی عصبی منتشر کرد که حتی به این نتیجه رسید که "افزایش جزئی دما در حالی که تحریک مغز می تواند عمیقاً فعالیت مغز را تغییر دهد." یک مطالعه در سال 2021 همچنین نشان داد که با افزایش دما از 23 درجه سانتیگراد، تغییراتی در عملکرد شناختی قابل مشاهده است.

به گفته کارولین لیف، دکترای علوم اعصاب و متخصص سلامت روان، «تاثیرات کوتاه مدت قرار گرفتن در معرض حرارت بالا، مانند نشستن در سونا، برای شما خوب است و حتی می تواند انعطاف پذیری شما را افزایش داده و تمرکز شما را بهبود بخشد. با این حال، دوره‌های طولانی‌تر گرمای شدید به طور بالقوه مشکل‌ساز است، زیرا تغییرات در شیمی مغز می‌تواند باعث شود که نورون‌ها خیلی سریع یا خیلی آهسته فعالیت کنند، حتی گاهی اوقات «سکوت» می‌کنند، که می‌تواند بر نحوه تفکر، یادآوری، احساس و خواب فرد تأثیر بگذارد. این به نوبه خود می‌تواند فردی را خسته‌تر، خسته‌تر، تهاجمی‌تر و تحریک‌پذیرتر کند و می‌تواند انرژی را از مغز و بدن تخلیه کند و احساس بدتری به ما بدهد.» برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان