ایده آل ترین ویژگی شخصیتی در رابطه کدام است؟

خط سلامت: شخصیت هر فرد دربرگیرنده مجموعه ای از صفات پایدار و ذاتی است. به این صفات پایدار و مادرزادی ویژگی هایر شخصیتی می گویند.

ایده آل ترین ویژگی شخصیتی در رابطه کدام است؟

پژوهش ها نشان داده است تناسب ویژگی های شخصیتی زوجین نقش مهمی در افزایش صمیمت ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت آگاهی از ویژگی های شخصیتی خود و دیگران، به افراد کمک می کند هنگام انتخاب شریک احساسی بهتر تصمیم بگیرند. 

ویژگی های شخصیتی

پژوهش ها نشان داده است افراد با ویژگی های شخصیتی خاص، رفتارهای متفاوتی را از خود نشان می دهند. 

انواع ویژگی های شخصیتی

 در یک دسته بندی معروف پنج ویژگی شخصیتی مهم معرفی شده است. این ویژگی های شخصیتی عبارت است از: روانرنجوری، برونگرایی، توافق پذیری، گشودگی به تجربه و وظیفه شناسی. شناخت این پنج ویژگی شخصیتی به افراد کمک می کند در روابط خود بهترین شریک عاشقانه را انتخاب کنند.

آشنایی با 5 ویژگی شخصیت

5 مورد از مهم ترین ویژگی های شخصیتی عبارت است از:

روان رنجوری

 افرادی که این ویژگی را دارند عواطف منفی نظیر خشم ،نفرت ،اضطراب ،غم و  خصومت را منعکس می کنند

برونگرایی

شناخته شده ترین عامل بین 5 ویژگی شخصیتی ،برون گرایی است .افراد با برون گرایی بالا تمایل دارند با دیگران معاشرت کنند و عواطف و هیجانات خوذ را به اشتراک بگذارند.

توافق پذیری

افراد با نمره بالا در این ویژگی، جنبه هایی نظیر اعتماد،نوع دوستی، پیروی از نظرات دیگران و فروتنی را نشان می دهند.

گشودگی به تجربه:افراد با این ویژگی تا حدودی خیال پرداز هستند ، درک عمیق از زیبایی و هنر دارند و به تجارب جدید مانند رفتن به یک مکان ناشناخته علاقه نشان می دهند.

وظیفه شناسی

افراد با نمره بالا در این ویژگی ،منظم هستند و وجدان کاری بالایی دارند.همچنین تمایل زیادی به پیشرفت نشان می دهند. تعداد زیادی از مطالعات نشان می دهد، شخصیت یک عامل کلیدی در تعیین کیفیت روابط عاشقانه است.

محققان نتایج 19 مطالعه را با هم ترکیب کردند که بیش از 3800 شرکت‌کننده را مورد مطالعه قرار می داد.در این مطالعه مشخص شد، چهار بعد شخصیت به طور قابل توجهی با رضایت از رابطه مرتبط بود.

ایده ال ترین ویژگی شخصیتی کدام است؟

نتایج مطالعات نشان داده است بعضی ویژگی های شخصیتی، باعث تشکیل روابط عاشقانه بهتر می شود. این ویژگی ها شامل:

روان رنجوری کمتر

از بین ویژگی های شخصیتی، قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده شخصیتی برای رضایت بیشتر از رابطه، روان رنجوری پایین است. افرادی که نمره بالا در صفت روان رنجوری کسب می کنند به بدبینی ،خشم، کینه توزی و سایر احساسات و عواطف منفی گرایش دارند.

روان رنجوری بالا با اختلالاتی مانند افسردگی ، اختلالات اضطرابی  و خصومت همراه است.افرادی که در صفت روان رنجوری نمره ی کمی می گیرند، زود رنج نیستند و می توانند نسبتاً سریع از احساساتی مانند خشم یا غم عبور کنند.آنها کمترمضطرب می شوند و می توانند شادی و رضایت بیشتری به عنوان شریک عاشقانه به شما هدیه دهند.

توافق پذیری بالا

سازگاری با افرادی که دارای ویژگی توافق پذیری هستند، بسیار آسان است، چرا که اگر فردی این ویژگی شخصیتی را در حد متعادل داشته باشد، هم نظرات خود را مطرح می کند، هم به ایده های دیگران گوش می دهدو و بهترین را انتخاب می کند.

به طور کلی از بین ویژگی های شخصیتی، افراد با توافق پذیری بالا فروتن و متواضع هستند و تمام این خصوصیات آنها را به شریک عاشقانه بسیار جذاب تبدیل می کند. در مقابل، کسانی که از نظر توافقی پایین هستند، اغلب خودخواه و بدگمان هستند.

برونگرایی بالا

شریک عاشقانه افراد برونگرا، نسبت به کسانی که با افراد درونگرا هستند رضایت بیشتری از رابطه گزارش می دهند. افراد برونگرا از همراهی با دیگران انرژی می گیرند و بودن در جمع را به تنهایی، ترجیح می دهند. از سوی دیگر، درونگراها در تنهایی راحت‌ترند و تمایل دارند که محتاط باشند، این افراد از نظر عاطفی  نسبت به افراد برونگرا سردتر هستند.

وظیفه شناسی بالا

افرادی که از بین ویژگی های شخصیتی در وظیفه شناسی نمره بالا می گیرند، مسئولیت پذیر هستند  و همیشه به تعهدات خود عمل می کند. آنها آنچه را که می گویند انجام می دهند، صورت حساب های خود را به موقع پرداخت می کنند، به موقع در قرارها حاضر می شوند و از وسایل خود به خوبی مراقبت می کنند.

برعکس، کسانی که وظیفه شناسی پایینی دارند، معمولاً بی دقت و بی مسئولیت هستند. یک شریک عاشقانه وظیفه‌شناس تعهدات را زیر پا نمی‌گذارد و احساس مسئولیت پذیری بالایی دارد.

با وجود تمام موارد گفته شده به خاطر داشته باشید، داشتن یک رابطه عاشقانه به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین برای تشکیل یک رابطه عاشقانه باید موارد زیادی را مدنظر قرار داد که ویژگی های شخصیتی تنها یکی از آن هاست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان