چرا نمی توانید خشم خود را کنترل کنید؟

خط سلامت: چرا به راحتی عصبانی می شوید؟ چه چیزی باعث بروز مشکلات خشم می شود؟

چرا نمی توانید خشم خود را کنترل کنید؟

بسیاری از چیزها می توانند باعث خشم شوند از جمله استرس ، مشکلات خانوادگی و مسائل مالی . برای برخی افراد، خشم ناشی از یک اختلال زمینه‌ای مانند اعتیاد به الکل یا افسردگی است.

به گزارش خط سلامت خشم به خودی خود یک اختلال در نظر گرفته نمی شود، اما خشم یک علامت شناخته شده از چند  بیماری روانی است.

چرا نمی توانید خشم خود را کنترل کنید؟

اگر سطح استرس شما زیاد باشد، به احتمال زیاد در کنترل خلق و خو خود دچار مشکل خواهید شد. سعی کنید تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، آرام سازی پیشرونده عضلانی یا تنفس عمیق را تمرین کنید.

احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و کنترل بیشتری بر احساسات خود خواهید داشت. با کسی که بهش اعتماد دارید صحبت کنید.

کنترل عصبانیت اگر از مردم خواسته شود قبل از عصبانیت درگیر شدن در بحث در مورد ارزش های زندگی خود فکر کنند، بحث ها شادتر و هماهنگ تر می شود.

چگونه اینقدر عصبانی نباشید؟

وقتی عصبانیت شعله ور شد، مهارت های آرامش بخشی را به کار بگیرید. تمرینات تنفس عمیق را تمرین کنید، یک صحنه آرامش بخش را تصور کنید، یا یک کلمه یا عبارت آرامش بخش را تکرار کنید.همچنین ممکن است به موسیقی گوش دهید،  بنویسید یا حرکت یوگا انجام دهید هر کاری که برای آرامش لازم است.

 آیا تا به حال از موقعیتی عصبانی شده اید که احساس کرده باشید نیاز مبرمی دارید که بد و بیراه بگویید و درگیر شوید؟ زمان مکث فرا رسیده است. نفس عمیق بکشید و به ارزش هایی فکر کنید که برایتان مهم است.

یک مطالعه میان رشته‌ای جدید نشان می‌دهد فرآیند تأمل در ارزش‌های زندگی قبل از مناظره می‌تواند تمایل افراد را برای گوش دادن به دیگران و مشارکت با آنها در یک گفتگوی مدنی افزایش دهد.

درگیر شدن و تواضع فکری

تجزیه و تحلیل ها نشان داد فرآیند تأمل در ارزش‌ها ابتدا به الهام بخشیدن به «تواضع فکری» کمک می کند: آگاهی از خطاپذیری خود و گشودگی نسبت به دیدگاه‌های دیگران در 60.6 درصد از شرکت‌کنندگانی که ابتدا ارزش‌های خود را بررسی کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را نمی کردند، تواضع فکری بیشتری را به دنبال داشت.

محققان حدس می زنند اگر افراد در مورد ارزش هایی که برای شان مهم است فکر کنند، بحث ها در دنیای آنلاین و آفلاین می تواند بسیار هماهنگ تر باشد.

دکتر پل هانل، سرپرست این مطالعه توضیح داد: اغلب می گویند در دنیای قطبی شده زندگی می کنیم که در آن دیدگاه اشتباهی درباره موضوعات باعث می شوند قبل از اینکه فرصتی برای اتمام داشته باشیم، صدای مان را خفه می کنند.

این تحقیق نشان می دهد قطب بندی ممکن است اغراق آمیز باشد و با مکث برای تأمل در ارزش های شخصی قبل از درگیر شدن در این نوع گفتگوها، تعاملات هماهنگ تر شود.

پروفسور الساندرا تانسینی، فیلسوف دانشگاه کاردیف، می‌افزاید: تحقیق ما نشان می‌دهد راهبردهای ترویج نگرش‌های فضیلت‌آمیز با استفاده از تأیید ارزش، توانایی افراد را برای یادگیری از یکدیگر بهبود می‌بخشد. مداخله‌ای است که اجرای آن در مدارس و دانشگاه‌ها نقش آموزشی مهمی خواهد داشت.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان