6 نکته برای ایجاد استراتژی گوش دادن اجتماعی

خط سلامت: گوش دادن اجتماعی تمرین ردیابی مکالمات در رسانه های اجتماعی است که با برند شما مرتبط است، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و بینش هایی را استخراج می کند تا به تلاش های بازاریابی آینده شما کمک کند.

6 نکته برای ایجاد استراتژی گوش دادن اجتماعی

ایده گوش دادن اجتماعی این است که با نشستن و گوش دادن به آنچه که آنها در مورد آن صحبت می‌کنند، متوجه نظرات آنها، به چه چیزی علاقه دارند، چه چیزی آنها را در حال حاضر هیجان زده می‌کند و خیلی چیزهای دیگرپی می برید .

به گزارش خط سلامت این مکالمات می تواند شامل هر چیزی باشد، از اشاره مستقیم به برند یا محصول گرفته تا بحث در مورد صنعت شما، رقبا، کلمات کلیدی مرتبط یا موضوعات دیگری که با کسب و کار شما مرتبط است.

 شش مرحله را برای استراتژی گوش دادن اجتماعی

اهداف و اهداف خود را تعریف کنید

مانند هر پروژه بزرگ، اولین قدم شما قبل از شروع باید تعیین اهداف روشن برای آنچه می خواهید به دست آورید باشد.

چرا این کار را می کنید و نتیجه مطلوب چیست؟ با تیم خود بنشینید و درباره این نکات صحبت کنید تا با اهداف خود هماهنگ شوید.

ممکن است یک یا چند هدف کلیدی داشته باشید. برخی از گزینه های بالقوه می توانند عبارتند از:

خدمات مشتریان و پشتیبانی شرکت خود را بهبود بخشید.

برای کمک به توسعه محصول و افزایش پیشنهادات محصول، بینشی به دست آورید.

احساسات برند را در بین مشتریان فعلی و بالقوه دنبال کنید.

درک عمیق تری از چشم انداز رقابتی در صنعت خود و نحوه عملکرد رقبای شما با مخاطبان اجتماعی ایجاد کنید.

در صدر رویدادها و روندهای صنعت باشید تا بتوانید شکاف ها و فرصت های محتوا را زودتر تشخیص دهید.

اهداف شما هر چه که هستند، مطمئن شوید آنها را از ابتدا تعیین کرده اید تا هنگام حرکت رو به جلو شفافیت داشته باشید.

 ابزار انتخابی خود را انتخاب کنید

در حالی که گوش دادن اجتماعی از نظر فنی می تواند به صورت دستی انجام شود، هرگز به اندازه آنچه می توانید از یک ابزار یا پلتفرم به دست آورید، جامع نخواهد بود.

ابزارهای گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی مانند مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند داده‌ها را از میلیون‌ها منبع به طور هم‌زمان ترکیب کنند بدون در نظر گرفتن توانایی‌های آن‌ها در تجزیه و تحلیل احساسات، شناسایی روندها، فعالیت‌های مشخص و موارد دیگر.

بنابراین در حالی که آنها معمولاً دارای یک برچسب قیمت هستند، موارد خوب ارزش وزن خود را در طلا دارند.

تحقیق خود را انجام دهید و ابزاری را انتخاب کنید که با اهداف و بودجه تیم شما همسو باشد.

به دنبال چیزی باشید که بسیاری از نقاط تماس مختلف را نظارت کند، تجزیه و تحلیل جامع ارائه دهد، قابل تنظیم باشد و با پشته فناوری موجود شما (در صورت لزوم) یکپارچه شود.

کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر را شناسایی کنید

این مرحله بسیار مهم است: برای تعریف کلمات کلیدی، موضوعات و هشتگ‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها گوش دهید، وقت بگذارید زیرا اینها مبنای تلاش‌های گوش دادن را فراهم می‌کنند.

مطمئن شوید کلمات کلیدی و مضامین مرتبط با برند را درج کنید تا اطلاعاتی را که برای شما مفیدتر است به دست آورید. همچنین می توانید درباره هر کلمه یا موضوعی که ممکن است بخواهید حذف کنید و چرا بحث کنید.

اینها ممکن است در طول زمان تغییر کنند یا تغییر کنند، و این اشکالی ندارد این در مورد ایجاد یک پایه خوب در نظر گرفته شده و متمرکز بر اساس آنچه در حال حاضر مهم است و آنچه به شما کمک می کند به اهداف خود برسید، است.

در مورد گردش کار خود تصمیم بگیرید

چه کسی مسئول نظارت بر داده های شنیداری اجتماعی شما خواهد بود؟ چه کسی باید به ذکرهای مرتبط پاسخ دهد؟ تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش یادگیری و پیشرفت کار کیست؟

اینها همه چیزهایی هستند که باید از همان ابتدا در نظر بگیرید تا بتوانید یک گردش کار واضح ایجاد کنید که مسئولیت ها را مشخص می کند.

با ایجاد این فرآیند در مراحل اولیه، مطمئن خواهید شد تلاش های شما بیهوده نیست و می توانید واقعاً از داده های خود استفاده کنید.

 مطمئن شوید که شخصی به طور منظم مکالمات را زیر نظر دارد و در صورت لزوم درگیر است. شما باید مراقب فعالیت گوش دادن خود باشید.

در صورت نیاز تطبیق دهید

به عنوان بخشی از جریان کاری که اخیراً در مورد آن بحث کردیم، یک نفر (یا چند نفر) باید مسئول تجزیه و تحلیل معمول داده‌هایی باشد که جمع‌آوری می‌کنید.

یک فرآیند ثابت برای غواصی در داده های خود، استخراج بینش است.

اگر از آموخته ها به نفع کسب و کار خود استفاده نمی کنید، تخصیص منابع به برنامه گوش دادن اجتماعی فایده ای ندارد.

بنابراین مطمئن شوید استراتژی محتوا، تلاش‌های بازاریابی، خدمات مشتری و غیره را بر اساس آنچه بینش‌ها به شما می‌گویند تطبیق دهید.

 اندازه گیری را فراموش نکنید

همه ما اهمیت اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی را می‌دانیم و این به تلاش‌های گوش دادن اجتماعی شما نیز گسترش می‌یابد.

با گذشت زمان به اندازه گیری موفقیت تلاش های خود با اهداف و اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، ادامه دهید.

این به شما کمک می کند تأثیر گوش دادن اجتماعی تان را ارزیابی کنید و اینکه آیا مناطقی وجود دارد که باید بر اساس داده هایی که می بینید، آنها را تغییر دهید یا اصلاح کنید.

همچنین می‌توانید معیارهای تعامل اجتماعی را در طول زمان پیگیری کنید تا ببینید آیا یادگیری‌های شما در کل عملکرد اجتماعی شما را افزایش داده است یا خیر.

در نتیجه

با میلیون‌ها مکالمه‌ای که در اطراف ما در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، هر برندی که در گوش دادن اجتماعی شرکت نمی‌کند، فرصت بزرگی را از دست می‌دهد.

با صرف زمان برای گوش دادن فعالانه (و با دقت) به مخاطبان خود و مصرف کنندگان هدف، درک بهتر آنها و استفاده از بازخورد آنها، می توانید موفقیت قابل توجهی را برای کسب و کار خود رقم بزنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان