روانشناسی شخصیت / اینفلوئنسرها چه تیپ های شخصیتی دارند؟

خط سلامت: در سال های اخیر بحث های زیادی در مورد اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ وجود داشته است. برخی ممکن است استدلال کنند این افراد صرفاً مروج هزینه هستند، تحقیقات نشان داده است آنها در واقع می توانند مؤثرتر از اشکال سنتی تبلیغات باشند.

روانشناسی شخصیت / اینفلوئنسرها چه تیپ های شخصیتی دارند؟

اینفلوئنسرها معمولاً دنبال‌کنندگان خود را با مرتبط بودن با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند . آنها تجربیات شخصی، مبارزات و موفقیت ها را به اشتراک می گذارند و حس ارتباط قوی ایجاد می کنند.

این رابطه‌پذیری باعث می‌شود مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به تقلید از انتخاب‌های اینفلوئنسرها داشته باشند و در نتیجه بر تصمیم‌گیری‌های خرید آنها تأثیر بگذارند

روانشناسی پشت اینفلوئنسرها چیست؟

به گزارش خط سلامت اینفلوئنسرهای دیجیتال از اقناع روانشناختی مانند رفتار متقابل برای تأثیرگذاری بر پیروان خود استفاده می کنند. مصرف کنندگان باید از تاکتیک های روانشناختی استفاده شده توسط اینفلوئنسرها آگاه باشند. سپس با دانستن اصول روانشناختی متقاعدسازی می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

تأثیر اینفلوئنسرها بر سلامت روان 

این نوع پیوند می تواند باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامت روانی شود زیرا پیروان زندگی خود را با زندگی افراد تأثیرگذار مقایسه می کنند .  این روابط فرااجتماعی باعث ایجاد رفتارهای اعتیاد آور هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی می شود مانند عدم توانایی در بررسی تلفن خود.

در میان دسته‌هایی مانند مد، فناوری، سفر، غذا یا حتی فرزندپروری، اینفلوئنسرها به مردم کمک می‌کنند درباره آخرین روندها بیاموزند . اینفلوئنسرها همچنین در موقعیتی هستند که با ارسال نظرات معتبر و انتخاب هوشمندانه به مردم کمک می کنند تا محصولات مفید و موثر را خریداری کنند.

عوامل روانی در اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

روانشناسی اینفلوئنسر مارکتینگ به درک و استفاده از اصول و مکانیسم های روانشناختی در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره دارد. این شامل استفاده از قدرت نفوذ اجتماعی، سوگیری های شناختی، اعتماد، اصالت و ارتباطات عاطفی برای متقاعد کردن و مشارکت موثر مصرف کنندگان است.

اینفلوئنسرها چه تیپ های شخصیتی دارند؟

اینفلوئنسرها در میان کسانی که خود را بیشترین نفوذ می دانند فرماندهان (ENTJs)، مدیران اجرایی (ESTJ) و کارآفرینان (ESTPs) هستند . اینفلوئنسرها همچنین باید احساس راحتی داشته باشند که در مقابل مخاطبان زیادی صحبت کنند، چیزی که به طور طبیعی برای تیپ‌های برون‌گرا نسبت به افراد درون‌گرا اتفاق می‌افتد.

آیا اینفلوئنسرها تأثیر خوبی دارند یا بد؟

مهم است که به یاد داشته باشید اینفلوئنسرها می توانند تأثیر مثبتی داشته باشند و ممکن است به عنوان یک الگوی خوب برای فرزند شما عمل کنند . بسیاری از اینفلوئنسرها سعی می کنند پیام های مثبت را تبلیغ کنند. اینفلوئنسرهایی وجود دارند که بر ارزش خود، مهربانی و فراگیر بودن دیگران تمرکز می کنند.

تاثیرات منفی اینفلوئنسر بودن چیست؟

فشار حفظ یک شخصیت آنلاین کامل، رسیدگی به انتقادات مکرر و صرفاً عبور از موانع شهرت می‌تواند آسیب زیادی بر سلامت روان فرد داشته باشد. این می تواند خود را به عنوان اضطراب، استرس یا افسردگی نشان دهد ، به خصوص زمانی که با آزار و اذیت آنلاین یا انتقاد مواجه می شوید

اینفلوئنسرها چگونه بر عزت نفس تأثیر می گذارند؟

تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض پست‌های اینفلوئنسرها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به مقایسه اجتماعی منفی و احساس حسادت شود که به نوبه خود می‌تواند باعث کاهش عزت نفس فالوورها شود . علاوه بر این، پیروی از اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی بیشتر با سطوح پایین‌تر عزت نفس در زنان مرتبط است.

چه کسانی بیشتر تحت تاثیر اینفلوئنسرها هستند؟

اگر مخاطبان شما نسل Z (16 تا 23 سال) هستند ، خوش شانس هستید. آنها بیشترین احتمال را دارند که به اینفلوئنسرها پاسخ دهند. با افزایش سن افراد کمتر اینفلوئنسرها را دنبال می کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان